Femina.cz » Magazín » Hubnutí » Sestavte si s námi hubnoucí jídelníček!

Sestavte si s námi hubnoucí jídelníček!

Sestavte si s námi hubnoucí jídelníček!

Magazín: Hubnutí | autor: Jana Poncarová | vydáno 28. 11. 2012

Nepodařilo se vám přes léto shodit? Nabrala jste několik kil přes dovolenou, protože jídlu all inclusive prostě nešlo odolat? Začněte hubnout nyní. Ukážeme vám, jak si sestavit hubnoucí jídelníček a vyhnout se dietním chybám.

Nejčastější chybou při hubnutí je hladovění. V hubnoucím jídelníčku ale hlad nemá co dělat. Naopak – při hubnutí musíte jíst pravidelně. Pokud hladovíte, nutíte tělo dělat si zásoby na horší časy. A tyto zásoby se většinou ukládají v podobě tuků na nejméně vhodné partie.

Zásady hubnoucího jídelníčku

  • Snídejte snídaně nastartuje váš metabolismus a tělo lépe spaluje tuky. Zdravou snídani by měly tvořit z větší části sacharidy. Nejlépe vločky nebo celozrnné pečivo. Nezapomínejte ani na zdravou dávku tuků a bílkovin a nějaké ovoce.
  • Jezte 5 x denně – snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře… Zdá se vám to moc? Vašemu tělu nikoli. K hubnutí potřebuje pravidelný příjem energie v rozumné míře. Tj. nepřejídejte se. Jezte do polosyta s vědomím toho, že za dvě až tři hodiny si přece zase dáte něco dobrého.
  • Pijte vodu – čistá voda je důležitá pro hubnutí. Vypít byste jí měli minimálně 2,5 litru denně. Dopřávejte si i bylinkové čaje. Zapomeňte ale na sladké limonády nebo džusy. Místo toho si odšťavněte čerstvé ovoce nebo zeleninu
  • Tuky nevynechávejte – tělo potřebuje tuky pro své fungování. Nízkotučné jogurty nebo margaríny nejsou zdraví příliš prospěšné (zpravidla obsahují náhražky, éčka). Lehce potřený chléb čerstvým máslem vám nezpůsobí újmu. Místo margarínů použijte spíše kvalitní olivový olej (panenský). Smaženému se ovšem vyhýbejte. Zdravé tuky najdete také v rybách (zejména mořských) a ořeších, které vám nahradí sladkosti.
  • Nevynechávejte sacharidy – hubnoucí jídelníček musí být vyvážený. Častou chybou je, že jsou vynechávány tuky nebo sacharidy. Oba zdroje jsou pro tělo důležité. Sacharidy nevynechávejte ani k večeři. Schroupat u televize pár kousků zeleniny není vhodnou hubnoucí večeří.

Ukázkový hubnoucí jídelníček:

Snídaně:

Dvě vrchovaté lžíce vloček, hrst čerstvého nebo sušeného ovoce, vše zalité mlékem, čaj, nebo dva plátky celozrnného chleba obložené kvalitní šunkou, rajče, čaj.

Svačina
Mrkev, jogurtový nápoj.

Oběd
Losos na bylinkách, rýže, zeleninová obloha nebo Kuskus se zeleninou, grilovaný plátek krůtího masa, zeleninová obloha.

Svačina
Jablko, hrst ořechů

Večeře
Zeleninové rizoto nebo Salát césar, celozrnná houska.

Jaký je váš dietní jídelníček? Podělíte se s námi o své recepty?

Další články z rubriky

Komentáře (7)

Datum Autor Nadpis
03. 01. 2013 JeyJey Kdo mi to bude vařit? :D (reakcí: 0)
02. 12. 2012 manislava hubnutí (reakcí: 0)
30. 11. 2012 JTinacz Potmě :-) (reakcí: 0)
30. 11. 2012 Amalie Zhubla jsem! (reakcí: 1)
28. 11. 2012 lidka2 + (reakcí: 2)
28. 11. 2012 Bobina1 - (reakcí: 0)
28. 11. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Kenzo Flower By Kenzo L´Elixir - EDP

Kenzo Flower By Kenzo L´Elixir - EDP

Luxusní vůně...

Testy kosmetiky: Parfumerie | vydáno 18. 01. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Beran

19. 01. 2017 Horoskop Beran

Pokud tě dnes pozve kolega z práce na skleničku, pak rozhodně neodmítej, má pro tebe velmi zajímavé informace, které ... Celý horoskop

Karta dne

Devět holí
Zachovej chladnou hlavu a drž si odstup od všech hádavých a konfliktních lidí! Pokud se necháš zatáhnout do nesmyslného sporu, věř, že nevyjdeš jako vítěz. Zbytečně se...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Hubnutí podle horoskopu, selfie i barva r...

Znamení horoskopu o nás vypovídá hodně, ať už se nám to líbí nebo ne. A protože my máme tajemno, horoskopy a výklady ...

Celý článek

Módní policie

TOPlist