Hubnete? Víme, jakou si můžete dopřát zmrzlinu

Štíhlá postava a letní zmrzlina. Že to nejde dohromady? Ale ano! Pokud se při výběru zmrzliny budete držet několika zásad, můžete si ji dovolit v letním žáru, i přestože si hlídáte štíhlou linii….

zmrzlina_1-1100x618.jpg

Horko letních dní svádí k osvěžení zmrzlinou nebo nanukem. Nabídka je dnes velice široká, ale všeobecně je známé, že štíhlé linii moc neprospívají. I když výjimky se najdou i zde! „Známkou tzv. zdravé zmrzliny, u které se nemusíte bát, že při občasné konzumaci přiberete nadbytečná kila, je tvarohový základ nebo poctivá ovocná dřeň s obsahem ovoce alespoň 60%.Oba typy totiž obsahují minimum tuku a přidaného cukru,“ radí RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl a pokračuje: „ Naopak velkým rizikem pro správnou výživu u zmrzlých pochoutek jsou palmové nebo palmojádrové oleje. Pokud toto složení najdete na etiketě vámi vybrané zmrzliny či nanuku, určitě je nekupujte! Jedná se totiž o velmi nezdravé rostlinné tuky, které se do mražených pochoutek přidávají, aby lépe držely tvar. Ale naší postavě a zdraví rozhodně neprospívají.“

Tip pro štíhlou linii

Tvarohovou zmrzlinu, navíc pokud je domácí, můžete čas od času zařadit i do dietního jídelníčku. Ovšem POZOR! Nepřidávejte ji navíc ke stávajícím pěti jídlům, ale dejte si jí raději jako dopolední nebo odpolední svačinku.

V rámci zmražených pochoutek si dejte pozor i na čokoládové polevy. Vybírejte takové, které neobsahují ztužené, tzv. hydrogenované rostlinné tuky. „Průmyslově ztužené tuky mají prokázaný negativní vliv na naše zdraví, zejména pak na cévy, a proto rozhodně do zdravého jídelníčku nepatří,“ doplňuje Lucie Svobodová.

článek

A jak si stojí točená zmrzlina? 

Pokud řešíte štíhlou linii nebo správný přístup ke svému stravování, tak stánek s točenou zmrzlinou obejděte raději širokým obloukem. Vypadá sice lákavě, ale zmrzliny se většinou vyrábí z hotových směsí, takže vy nikdy nevíte, co vše je v ní ukryto.

Ne všechny na trhu dostupné zmrzliny jsou zdraví prospěšné, pokud se ale budete držet našich rad, vašemu zdravému mlsání nestojí nic v cestě. Tak do plavek a hurá k vodě!

Recept pro vás – Zdravá domácí zmrzlina

(tuto zmrzlinu mohou i děti a osoby, které jsou na bezlepkové dietě nebo nesmějí mléčnou bílkovinu)

Potřebujeme:

  • banány (množství zvolte podle počtu osob)
  • šťáva z citrónu

Jak na to:

  1. Banány nakrájejte na kolečka a nechte přes noc zmrznout v mrazáku.
  2. Zmrzlé banány zakápněte citrónovou šťávou a umixujete v mixéru. Vznikne tak hotový krémový základ pro jakoukoli zdravou zmrzlinu.
  3. Podle vlastní chuti a fantazie můžete přidat ještě další přísady:
  • čerstvé ovoce, například jahody
  • vanilkový lusk
  • mandlové máslo
  • nadrcené oříšky, aj.

TIP: Fanoušci exotičtějších příchutí mohou vyzkoušet kombinaci čokolády a pomeranče.

Foto zdroj: profimedia.cz

6.8.2014 8:00| autor: Redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist