Krásná a mladá pleť. Díl první: Vysaďte cukr!

Tisíce utracené za drahé krémy zaručující úbytek vrásek, mohou často přijít vniveč. A důvod? Mlsný jazýček. Dermatologové tvrdí: „Pokud ráda mlsáte, tyto kosmetické přípravky si nekupujte, nebudou totiž mít žádný efekt.“

krasa-mlada-plet-1100x618.jpg

Pokud si myslíte, že největším škůdcem vaší pleti je slunce, jste na omylu. Ještě více toho má na svědomí cukr. Podle nových výzkumů se nejzhoubněji na kůži podepisuje strava bohatá na cukr a sacharidy. Ti, kteří dbají na osvětu a šetří cukrem, protože se bojí cukrovky či infarktu, vypadají lépe. Souvislost mezi cukrem a stárnutím se nazývá glykace. Nastává, pokud je hladina cukru příliš vysoká a jejím přičiněním vypadá člověk ve třiceti starší.

Cukr v těle napadá molekuly kolagenu a elastinu, které jsou nezbytné pro pružnost a mladistvý vzhled pokožky. Pokud je jich nedostatek, kůže vypadá starší, je nezdravá, vysušená, náchylnější k infekcím a akné.

Co dělat? To vám poradíme v následujících třech dílech našeho miniseriálu.

Nejprve to chce vydržet třídenní detox. Během tří dní byste se měla vyvarovat:

  • Mléka, jogurtů a sýrů
  • Pšeničných výrobků a sacharidů (těstoviny, chléb, obiloviny, rýže)
  • Přidaného cukru, umělých sladidel
  • Alkoholu
  • Ovoce (kromě citrónu nebo limety)

článek

Co je povoleno

  • bílkoviny: vajíčka, libové vepřové a hovězí, kuře, krůta, tofu, hrách, čočka
  • zelenina: chřest, avokádo (½ denně), brokolice, růžičková kapusta, zelí (čínské, červené, bílé), okurka, kapusta, salát, houby, olivy (10 denně), papriky, špenát
  • ovoce: citron a limeta
  • ořechy: mandle, kešu, makadam, pistácie, ořechy pekanové, vlašské, lískové, pistácie
  • tuky: olivový olej, kokosový olej, máslo
  • dochucovadla: balsamiko, jablečný či vinný ocet, skořice, majoránka, zázvor, rozmarýn, nové koření, hřebíček, šalvěj, estragon, kurkuma

Návrh jídelníčku

Snídaně: Tři vejce připravené, jak je máte ráda a zelenina

Svačina: Hrst ořechů

Oběd: Kuře nebo krocan nebo ryba nebo tofu se salátem.

Svačina: Kousky papriky namočené do hummusu.

Večeře: Kuře nebo krocan nebo ryba nebo tofu s dušenou zeleninou.

Foto zdroj: profimedia.cz

24.1.2014 8:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist