Zdravé mlsání. Zahoď tyčinky a brambůrky a vyzkoušej dietnější varianty

Že to večer po celodenním shonu, kdy se konečně uvelebíš na gauči, bez něčeho dobrého na zub nejde? No možná jde, ale proč se trápit a neužít si pohodu se vším všudy? Jen zkus sáhnout po zdravějších variantách mlsaní. Tady máš pár tipů.

zdrave-mlsani-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: Shutterstock.com

Večer u televize se mlsá samo, smažené brambůrky, slané tyčinky, křupky, oříšky a další pochutiny prostě ke sledování filmu patří. Ale pak ty výčitky a obavy, kolik jsme zase přibraly, že? Máme pro tebe několik tipů na zdravé varianty mlsání. A neboj, chutnat ti budou natolik, že si na chipsy ani nevzpomeneš.

Zdravé chipsy

Předsmažené brambůrky nejsou ani pro tvé zdraví, ani pro tvou postavu nic dobrého. Smažené bys měla jíst opravdu jen výjimečně. Navíc klasické brambůrky bývají často přesolené a riskuješ tím zdravotní potíže, třeba problémy se srdcem či vysoký krevní tlak. Co takhle vsadit na chipsy, po kterých se netloustne? Zeleninových chipsů je dnes už široká nabídka. Ale pečlivě vybírej, pokud si místo smažených brambůrků koupíš smaženou řepu nebo celer, moc si nepomůžeš. Místo smaženého raději zvol sušené.

Kdo by chroupal mrkev?

Jestli jsi někdy zkoušela chroupat místo brambůrků něco zdravějšího, dost možná jsi sáhla po mrkvi. Jenže když jsi už třetí večer u televize konzumovala mrkev nakrájenou na kolečka, rozhodla ses to risknout a vrátit se ke starým známým chipsům, že? Není divu, mlsat syrovou mrkev je pěkná nuda a proti lákadlům plným soli a tuku nemá šanci. Ale mrkev rozhodně nezatracuj, jen si s ní více pohraj. Nakrájej ji na tenké plátky, pokapej olivovým olejem a citronem, okořeň podle chuti, jen pozor na sůl, té tam dej spíše méně a pak zapeč v troubě.  To je hned jiná mňamka, že?

Oříšky ano, ale s mírou

Zhltnout za večer sáček oříšků je obrovská dietní chyba. Pokud ale miluješ ořechy, nevzdávej se jich, jen si nevybírej ty, co jsou přesolené a už vůbec ne ty, co jsou obaleny v nějakém těstíčku. Raději sáhni po kešu či mandlích, které mají pozitivní vliv na tvé zdraví a zejména na tvé kosti. Ale i tak pamatuj, že všechny druhy ořechů jsou kalorické, proto to nepřeháněj s jejich konzumací, pokud si chceš udržet štíhlou postavu.

Tyčinky, po kterých se jen zapráší

Kdo by nemiloval slané tyčinky? Krásně křupou a je příjemné je postupně uždibovat. Jenže uždibujeme a uždibujeme, až se nemůžeme ani hnout. Proč si ale tyčinky nevyrobit doma? Buď si doma uděláš listové těsto, nebo použij koupené, rozválíš ho, nakrájíš na tenké proužky, pomažeš žloutkem, posypeš strouhaným sýrem, paprikou a kmínem a necháš zapéct. Jasně, že nemůžeš sníst na posezení dva plechy, ale určitě jsou o mnoho zdravější než ty kupované.

Domácí popcorn

Popcorn není sám o sobě špatný. Je vyrobený z kukuřice a neobsahuje tolik tuku. Pokud ovšem není přesolený nebo dochucený různými příchutěmi. Takže co si zkusit popcorn vyrobit sama doma? Stačí půl hrnku vyloupané kukuřice, spíše sušší, na pánvi rozehřej olej a poté nasyp kuřici a přikryj pokličkou. Pak jen čekej, až začne pukat. A dochutit si můžeš podle chuti, my v redakci nedáme dopustit na popcorn promíchaný se strouhaným sýrem.

Něco sladkého

Možná nejsi ten typ, co potřebuje slané pochoutky, ale jsi zvyklá před spaním zhltnout celou tabulku čokolády. Jestli je to čokoláda mléčná, pak je plná cukru a ty si opravdu koleduješ o to, že do léta nejen že nezhubneš, ale ještě nějaké to kilo navíc přibereš. Čokolády se úplně zříkat nemusíš, ale nauč se jíst hořkou. Je plná chuti, takže ti budou bohatě na mlsání stačit jeden dva čtverečky. Jestli chceš něco sladkého zobat po celý večer, tak jdi do sušeného ovoce. Sice to není na večer úplně ideální potravina, ale rozhodně lepší než čokoláda. Ale i tady si dávej pozor na složení, někteří výrobci do něj ještě přidávají cukr, i když ovoce je samo o sobě sladké dost. Lepší varianta je samozřejmě usušit si ovoce sama. Jak na to? Oloupej si jablka či hrušky, nakrájej na tenké plátky a na teplém a suchém místě nechej pár dní. Křížaly jsou prostě stálicí, co se týče zdravého mlsání.

A co ty? Ráda večer něco mlsáš? A hřešíš smaženými brambůrky nebo jsi přešla na zdravější varianty? Napiš nám do diskuze nějaké tvé tipy. Těšíme se na příspěvky. A podívej se také do galerie, zjistíš, že zelenina dokáže být také pěkně zábavná.

Foto: Shutterstock.com, facebook.com, pinterest.com

4.4.2018 6:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist