Trápí vás podzimní deprese? Zatočte s ní jednou provždy

Podzimní deprese trápí čím dál více lidí. Kvůli krátkým, tmavým dnům a změnám tlaku a počasí jsou lidé daleko více skleslejší a smutnější. U většiny z nich jde však naštěstí jen o špatnou náladu spojenou s nedostatkem slunečních paprsků
a končící dovolenou. Pravá deprese se vyznačuje daleko závažnějšími poruchami nálad, které je potřeba následně řešit s odborníkem.

podzimni-deprese-1100x618.jpg

U každého z nás se tzv. podzimní deprese projevuje jinak. U většiny populace se vyskytují spíš špatné nálady, než skutečná deprese. Změna nálad na nás upadá právě v podzimním období a má to jednoduché vysvětlení. Konec veselého léta, zbarvené listí na stromech začíná opadávat a slunečné dny se vyskytují opravdu jen zřídka. Právě ze slunečních paprsků získává člověk energii a pozitivní náladu. Slunce je zdrojem světla a energie, která má výborný vliv na organismus a působí ve velké míře na celkovou regeneraci. Deprese přichází na podzim zejména proto, že v létě jsme byli zaměstnáni spoustou aktivit a neměli jsme čas na zbytečné přemyšlení o různých problémech. Turistika, cyklistika, dovolená u moře, či návštěvy pamětihodností nás natolik vyčerpaly, že jsme své dosavadní problémy hodili za hlavu a nehodlali jsme je řešit.

Realita je taková, že všechno jednou skončí, tak jako i léto, a odložené problémy, na které jsme chtěli zapomenout, vstupují opět do popředí, a je potřeba je řešit. A přesně v téhle době vzniká již zmiňovná podzimní deprese.

článek

Typické příznaky podzimní deprese jsou zvýšená únava díky nedostatečnému slunečnímu záření. Dále je charakteristický snížený celkový zájem o cokoliv, skleslost, změny nálad, přecitlivělost, ale i poruchy spánku.

Jak se bránit podzimním depresím? Díky tomu, že zatažená obloha a krátké dny zabraňují pronikání slunečních paprsků, můžeme je alespoň částěčně nahradit světlem umělým, tzn. hodně svítit, navštěvovat solárium a podobně. V podzimním období také nastupuje zvýšené riziko bakteriální a virové infekce. Měli bychom tedy dbát na dostatečný přísun vitamínů. Zařaďte do svého jídelničku více ovoce i zeleniny. Pro lepší náladu volte raději pestrobarevné oblečení. Proč, když je podzim tak pochmurný, bychom ještě k tomu měli nosit nevýrazné a smutné barvy. Věřte mi, že čím pestřeji se oblečete, tím lépe se budete cítit.

článek

Nebuďte sami! Tak zní další rada. Vyhledávejte neustále přítomnost svých přátel. Ti vám zajísté od smutných a skleslých nálad pomůžou. Nejlepším lékem stále zůstávají endorfiny, neboli hormony štěstí. Ty se nejsnáze vylučují při jakékoliv sportovní aktivitě. Proto neváhejte a zajděte si na hodinku aerobicu, zumby, Bokwa fitness, či jakéhokoliv jiného sportu, který máte rádi.

V podzimním období bychom se měli alespoň pokusit sami sebe navodit do určité psychické pohody. Pokud si budeme neustále opakovat, jak je podzim pochmurný, studený a ošklivý, nebude ani naše psychické naladění směřovat jinam. Je důležité se radovat z každého dne. Vždyť i podzim může být hezký a barevný. Představte si, že občas vykoukne sluníčko, je příjemný chládek, a vy se rozhodnete jít si zaběhat mezi korunami barevných stromů. Taková představa ve vás jistě zanechá pozitivní myšlení a nebudete brát podzim jen jako čas šedých, tmavých a depresivních dnů.

A jak jste na tom vy? Trápí vás podzimní deprese, nebo si podzim užíváte?

Foto zdroj: profimedia.cz

11.9.2013 10:00| autor: Daniela

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist