Zelí – lék na všechny neduhy

Již od dávných dob bylo zelí považováno jako lék na všechny problémy. Námořníci ho již od středověku skladovali na dlouhé plavby jako zdroj důležitých vitamínů, které jim pomohly přečkat nepříznivá období.

wellness-zeli-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Dokonce i v současnosti si zelí nenašlo mnoho rovnocenných soupeřů, se kterými by mohlo soupeřit o prvenství mezi nejzdravější zeleninou. Hlavní účinek a popularita této listové zeleniny, je ukryta ve velkém obsahu celé řady vitamínů a minerálů. Konzumací zelí je pravidelně doplňována hladina většiny potřebných živin pro zdravý organismus.

Se zelím k pevnému zdraví

Zelí se používá nejen jako lék, ale i jako jedna z nejlepších prevencí pro správnou funkci všech tělesných orgánů. Obsahuje celé spektrum vitamínů, pravidelnou konzumací se výrazně sníží riziko většiny známých chorob.

Zelí obsahuje velké množství vitamínu C a dokonce i miska zelí bohatě pokryje jeho doporučenou denní dávku. V zelí lze nalézt téměř i kompletní variace vitamínu B a to B3, B5, B6 a B12. Pokud pominete možný zápach z úst, tak je zelí rovněž i skvělé pro intimní život, používá se jako afrodiziakum, tyto účinky byly ovšem zjištěny teprve nedávno. V zelí je obsažen ve velké dávce beta karoten a minerály draslík, molybden, hořčík, železo, vápník, fluor a zinek.

Samotné zelí posílí zdraví i po psychické stránce, slouží ke správné tvorbě hormonů a snižuje riziko depresí. S pravidelnou konzumací zelí přichází i zdravé hubnutí. Zelí snižuje obsah cukru v krvi a je prospěšné pro celý metabolismus.

článek

Správná konzumace

Zelí se konzumuje ve všech podobách, nejzdravější je ovšem jako kysané, v této podobě je zdravější než zelí syrové. Ideální je zelí přidávat do pokrmů všeho druhu a to jak v tepelně upravené, tak i v neupravené podobě. Je třeba však myslet na to, že tepelnou úpravou se ze zelí vytrácí důležité vitamíny.

Jaké zelí používat

Zelí známe přes 400 druhů, v našich podmínkách je to ovšem nejčastěji zelí bílé, červené, pekingské a čínské. Vyšším obsahem výživových látek se pyšní tradiční bílé a červené zelí, čínské a pekingské je naopak vhodné především pro saláty a jako obložení pečiva v syrové formě. Ať už se zelí upravuje či používá jakkoliv, vždy se jedná o levný způsob, jak se zásobit potřebnými živinami.

Foto zdroj: profimedia.cz

12.2.2014 8:00| autor: Redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist