Jídlem proti migréně

Proti úporným až trýznivým bolestem hlavy lze bojovat stravou.

Stresu, nadměrné zátěži, hormonálním změnám či změnám počasí – tomu se většinou nevyhneme. Stravu tyto stavy ale můžeme ovlivnit.

Potraviny obsahující nadměrné množství bílkovin zatěžují trávení a v těle je pak příliš velké množství kyselin. Tělo je jimi obrazně řečeno „otráveno“. Kyseliny opět ztěžují správné vstřebávání látek jako je hořčík, draslík a vápník. Ve větší míře se tak tvoří látky, které narušují funkci svalů a zvyšují tlak v cévách. Záchvat migrény je nadosah a po něm se často cítíme lépe než předtím, jakoby lehčí, čistší.

Zásada číslo jedna tedy zní: Nepřekyselujte se!!! Mezi kyselinotvorné potraviny patří tedy hlavně ty, s velkým obsahem bílkovin, maso, bílý cukr, pšeničná mouka, sýry, arašídy, vejce, sladké mléko, tučné potraviny….

Skóre vyrovnáváme zásadotvornými potravinami, mezi které patří například broskve, brokolice, mrkev, rozinky, rajčata, jáhly, pohanka, kaštany, brambory a velmi silný protimigrénový účinek má syrový celer. Dále jablečný ocet, citronová šťáva a citrusové plody obecně, ale jen v přiměřeném množství.

Zásada číslo dvě zní: Jezte správně!!! I správné rozložení jídelníčku má svůj účinek. Jezte máte-li hlad, nepřejídejte se. Zbytečně velké množství jídla opět zatěžuje organismus a to není naším přáním.

1)    vydatná snídaně (musli, chléb, ovoce, zelenina, v podstatě cokoliv….)
2)    svačina ve formě chleba, ovoce….
3)    Vydatný oběd (polévka a teplé jídlo je ideální, ale postačí cokoliv, na co máte chuť.)
4)    Svačina může být i sladká
5)    Lehká večeře skládající se z pečiva, ovoce po 16. hodině již nejezte
6)    Hodně pijte, až 2 l tekutin denně, často si dávejte očistné kůry (kopřivový čaj apod)

Nezapomeňte na některé vyloženě dráždivé potraviny a snažte se jim vyhýbat. Dráždit může čerstvý chléb, zelí, čerstvá cibule, červené víno je známým spouštěčem migrény a bolesti hlavy po vypití červeného vína dokonce značí alergickou reakci na tento nápoj. Alkoholu se vůbec raději vyhněte, stejně jako kouření, pití kávy a nadměrné konzumaci černého i zeleného čaje. Kolové nápoje, kari, glutaman, některé přezrálé sýry též nejsou vhodné. Je na každém, aby na svém těle vypozoroval co mu dělá dobře, a co ne…

Lehkou stravou k lehké hlavě

2.2.2007 12:05| autor: Renata
Více o tématu: jídlomigréna

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist