Jaro na talíři

Jaro je tu a to také znamená návrat od těžké stravy v podobě knedlíků a omáček k lehkým salátům a jarní zelenině. Rozhodně si nenechte ujít možnost vrhnout se na první ředkvičky, jarní cibulku nebo kedlubny. V jarní zelenině totiž najdete mnoho látek, které pomáhají zdolat jarní únavu a které skvěle působí na vaše zdraví.

Jako první taháme nedočkavě ze záhonů docela určitě hlávkový salát. K dostání už není jen klasický hlávkový salát, ale i salát kadeřavý či ledový. Všechny mají málo výraznou chuť, jsou však skvělým doplňkem zeleninových salátů. Samotný salát má minimum kalorií, je tudíž vhodný pro ty, kteří bojují s nadváhou. Samozřejmě s dovětkem, že jej nelze nakonec přelít majonézovou zálivkou… Saláty jsou zdrojem folátu, důležitého zejména pro ženy v těhotenství, a obsahují také beta-karoten, který nás účinně chrání proti ateroskleróze.

Takové ředkvičky zase mají stejně nízký obsah tuku a kalorií jako salát, a navíc obsahují poměrné velké množství vitaminu C. Vysázet i koupit si je můžete v různých druzích, barvách, s výraznou palčivostí či naopak jemnější chuti.

dieta

Jarní cibulka spolu s ředkvičkami a hlávkovým salátem dotvoří skvělou kombinaci. Kromě jemné chuti pomáhá také snižovat hladinu cholesterolu a brání srážlivosti krve. Účinně může pomoci i při při zácpě. Někteří lidé však mohou po čerstvé cibuli trpět nadýmáním a jiným zase vadí nepříjemný zápach z úst po její konzumaci.

Když se vám podaří vypěstovat nebo koupit mladou kedlubnu, která ještě nestihla zdřevnatět, měli byste vědět, že spolu s ní získáte velké množství vitaminu C, draslíku i vlákniny. Vláknina je důležitá pro správné vylučování a chrání před zácpou, také pomáhá vylučovat z těla karcinogenní látky.

Jarní zeleninový salát:

Ingredience:

  • hlávka ledového salátu
  • svazek ředkviček
  • jarní cibulka s natí
  • cherry rajčátka
  • okurka a kedlubna
  • sůl, pepř
  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžíce balzamika.

Postup:
Salát natrhejte na kousky, ostatní zeleninu pokrájejte a vše smíchejte se solí, pepřem a olejem. Nakonec přidejte dvě lžíce balzamika.

Foto: profimedia.cz
6.5.2013 8:00| autor: Dorotka G.

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist