Jak snížit cholesterol za 8 týdnů

Vyšší hladina cholesterolu trápí 2 ze 3 lidí starší 40 let. Více cholesterolu znamená vyšší nebezpečí kardiovaskulárních chorob včetně infarktu. Jak ho dostat z těla ven? Jde to rychle a bez pilulek!

plavani-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Proč je cholesterol nebezpečný?

Určité množství cholesterolu tělo potřebuje, aby mohly fungovat buňky. Existuje takzvaný dobrý a špatný cholesterol, ten špatný zužuje tepny takže v nich pak krev nemůže dobře proudit, což vede k infarktu.

Jak zjistit hladinu cholesterolu?

Cholesterol se neprojevuje žádnými symptomy, nelze jej tedy diagnostikovat pouhým pohledem. Nutně nesouvisí s váhou: můžete být menší postavy a při těle a mít normální hladinu. Množství cholesterolu se dá zjistit jedině z krevního testu, ten by si měl nechat udělat každý starší čtyřiceti let, obzváště pokud se v rodině vyskytly srdeční choroby.

Jaká je normální hladina?

Normální hladina celkového množství cholesterolu v krvi je pod 5mmol/l. Lidé, kteří jsou více ohroženi rizikovými faktory, jejich předci měli například infarkt, by ale měli mít hladinu cholesterolu pod 4mmol/l.

Co způsobuje vyšší hladinu?

Dílem geny a dílem špatná strava. Nebezpečné jsou cukrovinky, jídlo z fastfoodů, uzeniny, příliš mnoho másla a tučných krémů.

Co jíst?

Středomořská dieta je nejen zdravá, ale i chutná. Zkuste změnu a místo bůčku si dejte rybu. Jezte více ovoce, zeleniny, celozrnného pečiva, ořechů a olivového oleje, omezte červené maso, koláče a cukrovinky.

[[related]]

Akční plán: Jak se zbavit cholesterolu za 8 týdnů

Cvičení

Pravidelný pohyb zvýší dobrý cholesterol a sníží ten špatný o 5 %. Doporučuje se běh, plavání, ale stačí i domácí práce. Činnosti je dobré se věnovat 30 – 40 minut každý den minimálně pět dní v týdnu.

Jídelníček

Nahraďte hovězí a vepřové rybou a kuřecím a jezte nízkotučné mléčné produkty. Vyplatí se také zařadit následující potraviny:

  • Sója – zkuste sojové plátky, sójový nápoj nebo tofu. Stačí 25 gramů denně, což je sklenka mléka. Sója pomáhá játrům odbourávat špatný cholesterol.
  • Vláknina – najdeme ji nejen v cereálním pečivu, ale i v ovoci, zelenině, fazolích. Zkuste nahradit bílé pečivo celozrnným, i to dokáže divy! Denně stačí 15 gramů – to je jeden celozrnný toast s fazolkami.
  • Mastné ryby – makrela či losos obsahují omega-3 mastné kyseliny. Ideální je jedna dvě porce týdně.
  • Oves – vysoký podíl vlákniny pomáhá tělu přestat ukládat tuk. Denně 40 gramů – to je miska ovesné kaše.

Foto zdroj: profimedia.cz

22.3.2013 8:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist