10 největších chyb při hubnutí

Začít s dietou je velmi jednoduché, opravdu zhubnout se ale podaří málokomu. V čem je chyba? Popíšeme vám deset nejčastějších omylů, kterých se při snaze shodit přebytečná kila dopouštíme.

1. Hladovíte
Při dietě byste neměla trpět hlady – tělo si při hladovění vytváří tukové zásoby a spaluje svalovou hmotu. Navíc byste byla zbytečně podrážděná a vyčerpaná. Jezte alespoň pětkrát denně po menších porcích a vybírejte si zdravé potraviny. Pro případ náhlého ataku hladu mějte neustále po ruce kousek zeleniny.

2. Důvěřujete zeleninovým salátům v obchodech
Není salát jako salát. Pokud si doma nakrájíte několik rajčat a zakápnete je olivovým olejem, jste na zdravé cestě ke zhubnutí. Jestliže si ale k obědu kupujete saláty v obchodech, můžete tak kolikrát zkonzumovat kalorickou bombu srovnatelnou s vepřovým řízkem. Vyhněte se majonézovým a sýrovým zálivkám, saláty ochucujte citrónovou šťávou, octem nebo olivovým olejem.

3. Jíte jednotvárně
Představa, že přežijete týden jenom na vajíčkách a zhubnete pět kilo, je zcela mylná. Jídelníček musí být pestrý, aby tělo netrpělo nedostatkem vitamínů a bylo schopné normálního výkonu.

4. Nehýbete se
Bez pravidelného výdaje energie skutečně nelze zhubnout. Máte-li sedavé zaměstnání, do práce jezdíte autem nebo MHD a večer strávíte u televize, těžko docílíte kýženého výsledku. Zvykněte si vyjít si po práci na delší procházku, o víkendech vyrážejte na pěší túry a televizi sledujte třeba z rotopedu.

5. Máte přílišná očekávání
V první řadě byste si měla stanovit realistický cíl. Chcete zhubnout deset kilo? Počítejte s tím, že za měsíc se vám to nepodaří, i když vám v reklamě na hubnoucí pilulky ukazují osoby, které během měsíce shodily kil třicet. Tyto příběhy bývají smyšlené. Nebuďte zklamaná, když se ručička na váze po týdnu pohne od původní váhy jen nepatrně. Vytrvejte.

6. Nemůžete se dočkat, až bude po dietě a dáte si zase buřta
Jestliže je pro vás dieta utrpením a po večerech slintáte nad obrázky v kuchařkách, pak pro vás přísný dietní režim nemá smysl. Po jeho ukončení se nejspíš hladově vrhnete na oblíbené dobroty a kila přiberete zpátky. Mějte na mysli, že hubnutí spočívá v celkové změně životního stylu, ve kterém byste měla vytrvat i po dosažení vysněné váhy.

7. Ládujete se nízkotučnými výrobky
Nízký obsah tuku ještě neznamená nízký obsah kalorií. Nízkotučné jogurty bývají často přeslazovány a jejich kalorická hodnota se od těch plnotučných nemusí příliš lišit. Nehledě na to, že máte tendenci sníst jich dvakrát tolik.

8. Málo pijete
Dostatečný příjem tekutin může utlumit pocit hladu. Dejte ale pozor na to, co pijete. Sladké nápoje a alkohol jsou naprosto nevhodné. Nejlepší je čistá voda nebo stoprocentní džus vodou naředěný. Na party si můžete dopřát sklenku vinného střiku.

9. Vyhýbáte se všem tukům
Tukům se nemusíte vyhýbat úplně, tělo je potřebuje k vytváření energie, ochraně orgánů, přepravě vitamínů a dalším důležitým funkcím. Chleba s máslem si proto neodříkejte, konzumaci tuků je jen třeba udržet v rozumné míře.

10. Nesprávná motivace
Před zahájením nového životního stylu byste si měla položit otázku, proč vlastně chcete zhubnout. Nemůžete najít partnera a myslíte si, že se štíhlou postavou budete atraktivnější? Nebo partnera máte, ale ohlíží se po vychrtlinách? Potom pozor, pouhým zhubnutím se vztahové potíže nevyřeší. Pamatujte, že hubnete především pro sebe – pro lepší pocit, větší sebevědomí a hlavně pro své zdraví.

Další skvělé tipy na hubnutí najdete v aktuálním čísle magazínu Shine.

18.5.2011 12:00| autor: Libuše Burger

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist