Femina.cz » Magazín » Hubnutí » Hubnutí a zdravý životní styl: část třetí

Hubnutí a zdravý životní styl: část třetí

Hubnutí a zdravý životní styl: část třetí

Magazín: Hubnutí | autor: Katka Landlová | vydáno 20. 11. 2007

Jediným způsobem jak můžete přimět své tělo ke správnému fungování, je pravidelnost. Nikoli náhodný, ale racionální, tedy promyšlený přístup ke stravování.


To, že někdy nestihnete celé dopoledne něco sníst, vynecháváte snídani, obědváte sušenky nebo večeříte pizzu, se stává. A v tom je ten problém. Jak jsme si vysvětlili v minulém díle, náš organizmus takovými prodlevami a následnými šoky trpí. Projevuje se to jak nežádoucím ukládáním tuků, tak i únavou, psychickou nepohodou, ovšem způsobujete si tím i problémy s vlasy a pletí.

Pokud opravdu chcete zhubnout a váhu si udžet, musíte si uvědomit, že váš organizmus potřebuje vyvážený příjem jídla pětkrát denně. To znamená přibližně každé tři hodiny. Jestli to někdy budou dvě a jindy čtyři, není problém. Víc by to být ale rozhodně nemělo! Pokud toto svému tělu dopřejete, odmění se vám. Budete mít víc energie, nebudete se cítit tak unaveně. A, samozřejmě, se to projeví na vašem vzhledu.

Tuto moc máte ve svých rukou. Vím, že ze začátku bývá těžké zvyknout si na režim v něčem, v čem jste ho doposud neměli. Ale nejedná se o žádnou zkostnatělost či usedlost. I když žijete a pracujete jakýmkoli způsobem, jíst pravidelně vás bude stát jen pár minut plánování denně. A to je to nejmenší, co můžete sama sobě věnovat. Postupně se vám (a zejména vašemu tělu) pravidelnost v jídle zalíbí a už na to nebudete muset tolik myslet.

Problém je, že naprostá většina z nás si ani neuvědomuje co a kdy jí. Nemyslíme na to. Jíme, až když úplně vyhladovíme, vymlouváme se sami před sebou, že nemáme čas. A nebo naopak, sníme kdeco. Dáme si jídel ne pět, ale osm. Nejsnažším způsobem, jak můžeme každá zjistit, co děláme špatně, je zapisovat si všechno, co sníme. Můžete mít dojem, že to není zapotřebí, ale věřte, že pokud máte problém s kily navíc, děláte něco špatně. A po týdnu zapisování budete překvapená, co všechno vám zápisník ukáže. To předpokládá, že budete sama k sobě upřímná, ale to už považuji za samozřejmost.

Takže vám radím, zapisujte si svůj jídelníček a buď zjistíte, že jíte hrozivě málo, nebo mnohem víc, než je nutné, nebo že váš jídelníček není vyvážený. A o tom, jak ho vyváženým udělat, si řekneme v dalším pokračování.

Další články z rubriky

Komentáře (2)

Datum Autor Nadpis
13. 02. 2012 krockovapavla :) (reakcí: 0)
13. 06. 2011 xxkouckaxx + (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Rimmel Rtěnka s matným efektem The Only 1 Matte

Rimmel Rtěnka s matným efektem The Only 1 Matte

Dodává příjemný pocit hydratace...

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 24. 02. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Blíženec

24. 02. 2017 Horoskop Blíženec

Dnes otevři všechny šuplíky a projdi je, jestli jsi někde nezapomněla nějakou platbu nebo neuhrazenou fakturu. Hrozí ... Celý horoskop

Karta dne

Věž
Těžký a náročný den můžeš využít ve svůj prospěch. Může se stát, že se s velkou rychlostí zhroutí něco, co ti již dlouho nesloužilo. Je to nutné ke tvému vývoji, nebra...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

PMS, hubnutí i průšvihy aneb Nový týden n...

Taky tak ráda soudíš všechny ty, kterým se povede nějaký kolosální průšvih? A je úplně jedno, jestli jde o nevěru, ka...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist