Zdravá dieta z Ameriky. Zhubněte do Vánoc o jednu velikost!

Ještě není pozdě! Kdo říká, že nemůžete pod vánočním stromečkem zářit víc než ozdoby? V Americe se stala hitem jednoduchá dieta, která se skrývá pod zkratkou DASH a je založena na snižování krevního tlaku a hladiny cholesterolu. Cílem je držet v šachu cukrovku.

Odpadá protivné počítání kalorií a nemusíte se ani trápit hodiny na rotopedu! Dieta, kterou vymyslela výživová specialistka Marla Heller, byla dokonce lékaři označena za nejzdravější hubnutí. Má to své důvody. Nejenže se díky ní hubne, člověk, který ji poctivě drží, je navíc v opravdu lepší fyzické formě. „Za dva týdny zhubnete o jednu konfekční velikost, splaskne vám bříško, posílíte metabolismus a budete schopná ukočírovat svůj apetit, takže vás už nebude přepadávat chuť na něco tuze dobrého, rozuměj kalorickou bombu,“ slibuje paní Heller.

A teď to nejdůležitější. Jak to vlastně funguje. Účelem je zaměřit se na druh jídla, které jíte. Cílem je volit potraviny bohaté na proteiny a zdravé tuky, které vám zajistí pocit plného žaludku. Při dietě je důležité pít hodně vody, doporučuje se mírná sportovní aktivita (jóga, chůze) 30 minut každý den, naopak aerobiku, posilování atp. je lepší se vyhnout!

Dieta je rozdělena do dvou fází.

První fáze: Trvá 14 dní, a nesmí se jíst ovoce a celozrnné obiloviny. Naopak povoleny jsou potraviny, které neobsahují příliš mnoho sacharidů a nasycených tuků a jsou bohaté na proteiny.

Co se smí jíst

  • jídlo bohaté na bílkoviny: libové maso, ryby, luštěniny, soja, nízkotučný sýr, vejce, jogurt (neslazený či s umělým sladidlem)

  • jídlo prospívající srdci: avokádo, olivový olej, ořechový olej

  • jídlo obsahující zdravé tuky: ořechy (nepražené, nesolené), semínka, tučné ryby: losos, makrela

Co se nesmí jíst

  • chléb, těstoviny, brambory, rýže, smažené, sladké, alkohol, kofeinové nápoje, mléko

[[related]]

Druhá fáze: K jídlu bohatému na bílkoviny se přidává ovoce a zelenina, můžete si dopřát celozrnné pečivo (ne více než tři porce, jedna porce = krajíc chleba, polovina šálku celozrnných těstovin či hnědé rýže, 3 brambory ve slupce) a dva kusy ovoce (jedna porce = jedno malé ovoce, půlka sklenice džusu, lžíce sušeného ovoce)

Ukázka jídelníčku

Snídaně: babybel light sýr s mrkví nebo malý netučný jogurt a deset vlašských ořechů či ořechů kešu nebo dvě lžíce sýra cottage se zeleninou.

Oběd: grilovaná kuřecí prsa se salátem s olejem a vinným octem nebo plechovka tuňáka ve vlastní šťávě s majonézou light, pepřem a cibulí se salátem s olejem a vinným octem nebo velké rajče naplněné sýrem cottage se salátem.

Svačina: hummus (lžíce) nebo buráky či pistáciové ořechy (nesolené, nepražené, asi 20 ks).

Večeře: hovězí steak se zeleninou nebo losos s čínskou zeleninou nebo grilované vepřové s květákem, zelenými fazolkami a balzamikem.

Foto zdroj: profimedia.cz

6.12.2012 12:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist