Tip na hubnutí bez jo-jo efektu

Při nepravidelném režimu stravování asi také nejčastěji vynecháváte snídaně, odbýváte obědy a přesouváte největší porce jídla do večerních hodin. Příjem tuků poté zvyšujete častou konzumací uzenin, lahůdek, smetanových sýrů a smažených jídel. No, myslíte, že je to správné?!

Nejdříve byste měla vědět, jak jo-jo efekt vzniká – při drastických dietách nebo hladovění si tělo postupně navodí jakousi energetickou úspornost organismu (poklesne bazální výdej energie a tělo se rychleji adaptuje na nízkoenergetickou dietu). Jenže jakmile dietu přerušíte, zvýšený příjem energie se začne ukládat a vzniká jo-jo efekt.

Pokud chcete shodit nadbytečné kilogramy a dosažený hmotnostní úbytek také dlouhodobě udržet, v první řadě zapomeňte na všechny „zaručené a zázračné“ diety. Přísné a jednostranné diety nejsou z dlouhodobého hlediska únosné.

Základem je nízkoenergetická dieta s omezením tuků a přiměřená pohybová aktivita. Věřte však, že redukční dieta nemusí být spojena pouze s odříkáním. Můžete si dát své oblíbené jídlo, ale v menším množství a některé potraviny zkuste nahradit vhodnější verzí (např. plnotučné mléko polotučným, tučné maso nahraďte libovým, jezte více zeleniny). Cílem není dodržovat striktní dietu, ale dlouhodobě upravit současné stávající návyky tak, aby vám i nové vyhovovaly.

31.10.2010 12:00| autor: Karolína Sladká

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist