Shodit nechtěná kila i bez diety? S námi to zvládneš levou zadní!

Jaro je tu, za chvíli odhodíš tlustý kabát a huňatý svetr a už nemáš pod co schovat přebytečná kila. Nepropadej panice, je potřeba si přiznat, že je nejvyšší čas začít hubnout a my ti poradíme jak.

hubnuti-1100x618.jpg

Potřebuješ shodit pár kil, nebo úplně změnit životosprávu a životní styl? Nemusíš se hned vrhat na drastické diety, po kterých stejně přichází jen jojo efekt. Máme pro tebe skvělé tipy, jak mít do léta vysněnou postavu a nemusíš se bát, bolet to nebude.

Změna jídelníčku na prvním místě

Je nám jasné, že v zimě se baští spíše tučná jídla a sem tam i nějaký zbylý rohlíček z Vánoc. A je to logické, tělo potřebuje mnohem více energie. Ale s příchodem jara bys měla svůj jídelníček změnit. Když se řekne shazování přebytečných kil, tak si představíš jen úmorný hlad a odříkání si dobrot? Tak to být nemusí a vlastně ani nesmí. Spíš to znamená servírovat si více zeleninových salátů a méně tučného masa. Chyba by byla nejíst. Výrazné omezení příjmu jídla sice může vést k rychlému hubnutí, ale jakmile si opět dopřeješ pořádný oběd, vše se ti vrátí i s nějakým tím kilem navíc jako bonus.

Naplánuj si proto jídelníček takový, abys neměla hlad, nechyběly ti žádné živiny a přitom do sebe nedostávala prázdné kalorie. Pohlídej si také, abys celý den nejedla jen zeleninu, musíš do sebe dostat i bílkoviny a sacharidy. Masu se nevyhýbej, ale vybírej si to libovější a jez hodně ryb. Pokud chceš zhubnout opravdu výrazně, vsaď na potraviny, díky kterým shodíš kila rychleji. Které to jsou? Je jich celá řada, ale nejefektivnější je citron, který navíc posiluje imunitu, dále potraviny, které ti nakopnou správně metabolismus, například zázvor, fazole, kyselé zelí. Hubnutí také napomáhají krevety, banány a avokádo, z nich určitě zvládneš připravit jarní pochoutku a vůbec si nevzpomeneš na tučné hamburgery.

Nevynechávej snídani ani večeři

Určitě sis už přečetla spousty rad, kdy a kolik toho máš jíst. Jedna velmi rozšířená je ta, že po páté odpoledne se nemá jíst nic. Jenže to už je hladovění a tvé tělo ti to vrátí i s úroky. Možná kdybys šla do postele v osm, tak se klidně najez v pět a pak už nic, ale málokdo leží v osm v posteli. Většinou je to kolem desáté či jedenácté večer s tím, že vstáváš okolo sedmé a první jídlo máš v osm. To je patnáct hodin bez jídla, takže není divu, že si tělo udělá propříště tukové zásoby. Navíc jít spát takhle hladová znamená, že se probudíš vyčerpaná a druhý den sníš o to více. Tvé tělo totiž potřebuje dost síly na regeneraci. Neříkáme, že se musíš před usnutím nacpat k prasknutí, ale pokud jsi jedla například v šest a jdeš spát až o půlnoci, dej si okolo desáté něco malého na zub, třeba jogurt nebo jablko. Zkrátka nevynechávej žádné jídlo během dne, jez pravidelně a často.

Urči si cíl

Pokud jsi korpulentnějších tvarů, tak Twiggy z tebe asi nikdy nebude. Je důležité si ujasnit, čeho chceš dosáhnout. Možná ti stačí shodit jen pár kilo nebo chceš zhubnout výrazně. A třeba shodit nechceš nic, jen vytvarovat a zpevnit. Od toho by se měl odvíjet tvůj postup, výběr sportu i jídelníčku. Například jestli potřebuješ zhubnout opravdu hodně, tak návštěva posilovny dvakrát do týdne ti to nezaručí. Tak si spíše posilníš svalovou hmotu. Proto doporučujeme ze začátku častější aerobní cvičení, úpravu jídelníčku a až později posilovnu. Lepší si je ale dát menší cíle, třeba, že chceš zhubnout dvě tři kila a pak si určíš další. Z malých přešlapů ale rozhodně neměj depku a nevzdávej to.

Poznej své tělo

Máš dvě kámošky, které jsou hubené jako lunt a jedna z nich je živa je na veganské stravě, druhá se od rána do večera cpe masem.  Jiné se zase podařilo zhubnout každodenním běháním a další cvičí dvakrát týdně jógu. Univerzální rada neexistuje. Každé tělo je nastavené jinak a je důležité, abys poznala to své. Je totiž možné, že když začneš běhat ty, budeš mít akorát větší hlad a budeš se cítit unavená. Nebo naopak tě zase nebude bavit klidnější cvičení a kila stejně nepůjdou dolů. To samé s jídlem. Vypozoruj, co ti dělá dobře, po čem se necítíš hladová a zároveň hubneš.  Nauč se vnímat své tělo, samo ti pak bude dávat signály, co potřebuje a co ne.

Sport nesmí být utrpení

S tím souvisí i výběr sportu. Hýbat by ses určitě měla. Ale není nutné se mordovat denně v posilovně. Vyber si takový sport, který tě bude bavit a u kterého zůstaneš déle než jen měsíc. Důležitá je pravidelnost a trpělivost. Tím, že zajdeš párkrát do posilovny a pak to vzdáš, si nijak nepomůžeš. I tady platí pravidlo, že ti sport musí sednout a nenech se zviklat kámoškami, které to mají jinak. A pamatuj na to, že do pohybu patří i chůze, takže si klidně naordinuj dlouhé procházky. Jestli nejsi vůbec sportovní typ, tak se porozhlédni po něčem, co prostě není jen o sportu. Co zkusit tanec či nějaký druh aerobiku jako je tae-bo nebo kick-box? Možností je spousty, důležité je, abys celou tu hodinu nemyslela jen na to, aby už byl konec a to utrpení skončilo.

Jak to máš ty? Chceš začít hubnout nebo jsi se svou postavou spokojená? A máš nějaký recept, jak shodit kila a už je nenabrat? Napiš nám do diskuze tvé vyzkoušené tipy.

Foto: Shutterstock.com

 

27.3.2018 6:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist