6 tipů jak vyzrát na únavu

Nemůžete usnout, v noci se několikrát probudíte nebo se budíte předčasně? Cítíte se ráno rozlámaní a nevyspalí? Asi něco děláte špatně. Máme pro vás několik tipů, které zajistí kvalitní spánek a vyspinkání do růžova.

spanek_1-1100x618.jpg

Choďte spát ve stejnou hodinu

Znáte to, jednou jdete spát ve dvě ráno, jindy už v osm usínáte na gauči. Je proto jasné, že o kvalitním spánku si můžete nechat zdát. Stejně jako u malého dítěte i vaše tělo potřebuje pravidelný režim. Stanovte si proto hodinu a tu se snažte dodržovat.

Zapomeňte na kofein

Káva, kola, zelený čaj a energy drinky si na večer už odpusťte. Nejen, že obsahují mnoho cukru ale právě kofein zabrání usnutí i když se budete cítit vyčerpaní. Starším lidem káva někdy naopak přispěje k dobrému spánku, u většiny lidí to ale bohužel neplatí.

Spěte samy

Ne, že byste měli z manželské postele vykopnout vašeho miláčka, ale samostatná postel taky není k zahození. Máme na mysli abyste ve vaší posteli spali jen vy. Děti nebo zvířátka do vaší postele nepatří. Ani si to neuvědomíte, ale vaše podvědomí stále pracuje a hlídá, abyste vaše dítě nebo psa nezalehli nebo nekopli. To může mít ráno za následek nevyspání.

článek

Dejte na bylinky

Pokud vás problémy s usínáním trápí často, vyzkoušejte sílu bylinek. Velmi oblíbená je meduňka ve formě čaje. Pijte ho 30 minut před spaním. Bylinky můžete přidat i do teplé lázně, kde se příjemně uvolníte a unavíte.

Večerní relaxace

Je dobré tělo unavit, pak se mu bude chtít usnout. Pokud můžete, dopřejte si večer procházku třeba se psem, projděte se a nadýchejte čerstvého vzduchu. Večer si můžete  zacvičit jógu nebo poslechnout relaxační hudbu, zkrátka je dobré dostat tělo do klidu a postupně ho připravit na to, že za chvilku půjde na kutě.

Spěte v chladu, tmě a tichu

Pokud máte v ložnici příliš teplo, vaše tělo se potí a neuvolní se. Ideální teplota pro spánek je 18 stupňů. I malé osvětlení z ulice vás může během spaní rušit. Snažte se proto o co největší zatemnění, vaše tělo to zajisté ocení. I sebemenší rušivé elementy odstraňte z ložnice, ať už  jde o tikající hodiny nebo stále pípající mobily. Pokuste se nastolit absolutní klid.

A co vy? Máte nějaké osvědčené tipy na kvalitní spánek? Co vám zaručeně pomůže, když nemůžete usnout? Svěřte se nám v diskuzi.

Foto zdroj: profimedia.cz

2.12.2013 10:00| autor: Marie Vendelbergerová
Více o tématu: kvalitní spánek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist