4 last minute tipy, jak zmírnit stres

Ohrožuje psychickou pohodu, vyrovnanost, pracovní výkony i tělesnou váhu. Kdo nebo co? Stres! Mějte po ruce rychlý lék z přírody a nedejte mu šanci! Černé myšlenky vás nedostanou!

Ano, i vypadávání vlasů, žaludeční vředy, špatná pleť či nekvalitní spánek je důsledkem civilizační „choroby“ zvané stres. Kdekoho hned napadne, že se s psychickou kolizí nedokáže vyrovnat sám a zatouží po antidepresivech, které lékaři předepisují, jako by se jednalo o prospěšné vitamíny. Přitom se stačí porozhlédnout po domácích zásobách! Co přírodního vám vrátí pohodu a dobrou náladu?

1. Opojná levandule

Naše babičky ji milovaly a dobře věděly proč. Její vůni nelze přehlédnout ani ignorovat. A její účinky? Při potížích s usínáním pomůže esenciální olej z levandule, který zklidní mysl a uvolní tělo. Nakapejte si ho do teplé lázně a relaxujte.

Tip: Relaxační náladu podpořte aromaterapií. Vypařování vonného oleje se dá do boje proti depresi, únavě i úzkosti. Zároveň se spolehněte, že rychle zaženete bolest hlavy a zmírníte poruchy trávení, které se v souvislosti se stresem často objevují.

2. Sladké brambory

Je vědecky dokázáno, že pokud je člověk ve stresu, má zvýšenou potřebu hořčíku, což se mimo jiné projevuje chutí na čokoládu. Nic proti ničemu, ale zrovna tohle sladké uklidňování pocuchaných nervů si vybírá daň na ladných křivkách těla. Existuje nějaká náhrada? Jistě. Doporučuje se pojídání ořechů, ovoce a zeleniny, zvlášť sladkých brambor, které jsou všeobecně známé pod názvem batáty. Sice jsou oproti sladkostem méně kaloricky náročné, ovšem jejich energetická hodnota je asi o polovinu větší než u klasických brambor.

článek

3. Tmavá čokoláda

Brambory nefungují jako tišící prostředek a linie vám je ukradená? Pak sáhněte po hořké čokoládě. Studie prokazují, že už 40 gramů této hříšné dobré pochoutky má příznivý dopad na stresové hormony kortizoly a tudíž i snížení úzkosti, o které se postarají také dobře známé endorfiny.

Tip: Horká čokoláda se šlehačkou se nejen v zimním a jarním období postará o psychickou úlevu!

4. Heřmánek

Heřmánek se po staletí používá jako sedativum, takže na hrnek čerstvého a lahodného čaje se v období napjatosti a vyčerpanosti můžete spolehnout. Navodí celkové uklidnění, dojde ke zmírnění žaludečních a střevních potíží. (Mimochodem, heřmánek kvete od června do srpna, tak si tenhle „plevel“ rostoucí v obilí nezapomeňte uloupit do zásoby na zimu.)

Tip: Přidáním kapky medu do čaje nic nezkazíte. A propos, u popíjení čaje vytáhněte osobní deník. Pocity, ze kterých se „vypíšete“ na papír, ztratí na důležitosti – a vy si ulevíte.

A co pomáhá proti stresu vám? Napište nám svůj tip pod článek!

5.3.2014 10:00| autor: Lucie Feiková
Více o tématu: nekvalitní spánek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist