4 věci, které by sis před spaním měla odpustit. Ničí tvoje sny i krásu!

Kvalitní spánek je věc, kterou nenahradíš. Jedině on dokáže tělo zregenerovat a dát mu síly na příští den. O tom, že díky němu vypadáš odpočatě a nemáš nevzhledné kruhy pod očima, nemluvě! Říkáš si, že už je pozdě? Tvá pleť je zašedlá a unavená z nedostatku spánku? Možná děláš zásadní chybu!

V peřinách strávíme přibližně třetinu života. Kdo spánku moc nedá, může očekávat nemalé potíže. Třeba nervozitu, únavu, poruchu soustředění, zhoršení úsudku, halucinace nebo dokonce nesouvislé myšlení. Proto odborníci doporučují sedm až osm hodin denně. Jenže speciálně u nás je to velký problém!

Co našinec, to nespavec!

Z průzkumů jasně vyplývá, že každý druhý Čech trpí nějakou poruchou spánku. 47 procent jedinců do 25 let dokonce přiznalo, že ho absolutně nedokáže regulovat. Po nocích bdí a během dne usínají v práci nebo ve škole. Jenže takhle to nejde dělat věčně. Proto až třetina lidí musí s tímto problémem vyhledat lékaře.

Chystáš se tam taky s prosbou o radu, jak se dobře vychrupat, abys denně nevypadala jako zombie v posledním tažení a nehledala spásu v litrech kofeinu a zkrášlovacích krémech? Ještě vydrž a ujisti se, jestli náhodou večer nejíš tato jídla. Jejich konzumace totiž ruší sny!

1. Tučné maso jako zlo

Jasně, od oběda zbylo kousek kachny, husy, králíka či lososa. U napínavého filmu to večer spořádáš, přece se to nevyhodí, ne? Jenže tahle mňamka v tobě bude pěkně dlouho ležet. Jak zatížíš trávicí systém, organismus se do rána bude soustředit jen na to, aby tuhle kalorickou bombu zpacifikoval. Když celou apokalypsu doladíš ještě rohlíky, budeš do rána civět akorát tak do stropu.

2. Ani bílé pečivo nebrat

Věř nebo ne. Tohle je nejhorší možné jídlo, které se dá spolknout, než půjdeš do postele. Mouka má vysoký glykemický index (veličina, která udává rychlost využití krevního cukru tělem). V překladu to znamená, že voňavka z pekárny nutí slinivku břišní zůstat ve střehu. Pokud chceš zavřít oči a nechat si zdát o tom sexy sousedovi, neměla bys riskovat žádné divoké metabolické pochody v žaludku. Z toho moc klidu nekouká. A co dál je noční tabu?

3. Stop sladkostem

Dala by sis večer energiťák? Asi těžko, když tě ráno čeká důležitá porada. Jenže koláčkem, koblihou a tyčinkou už nepohrdneš, co? Zásadní chyba. Laskominy to jsou sice výborné, ale je v nich samozřejmě spousta cukru. A ten se jak známo dokáže v mžiku přeměnit na energii. A právě proto ne a ne zabrat! Jestli hřešíš čokoládou a chlácholíš se, že je to samé kakao, taky nejásej. V něm zase číhá kofein. To už si můžeš uvařit kafe – a vyjde to nastejno!

4. Brambůrky. Těžký soupeř a nepřítel

Pokud máš v břiše pořádnou zásobu lupínků a oříšků, není se co divit, že máš trable se spánkem. Smažené a solené věci jsou zatěžkávací zkouška pro tělo všeobecně, natož v noci. Žlučník, slinivka, játra i žaludek ti za tohle moc nepoděkují, na to se spolehni. Nejen, že se ti bude špatně spát, protože orgány budou mít plné ruce práce se s tím vypořádat, ale ještě si zaděláš na kila navíc. A to fakt nechceš! Je čas změnit své návyky…

Kdy naposledy a co slupnout?

Odborníci, lékaři a výživoví poradci jsou v tomhle za jedno. Jíst by se mělo tak tři hodiny před spaním. Jestli tě bude honit mlsná, dej si plátek šunky se sýrem, mléčnou rýži bez cukru, mléko s medem nebo kiwi. To podle všeho zlepšuje usínání. Botu neuděláš ani malou porcí polévky. Zeleninový či kuřecí vývar prý taky navodí pohodu. Naprosto božskému odpočinku pak už nic bránit nebude!

Znáš nějaký zlepšovák pro usnutí a dobrý spánek? Napiš nám o tom do diskuze pod článkem a pomoz tak těm, kteří by svůj problém nejradši řešili jako vtipná dvojka ve videu, které pomohla až pálka…

Foto: shutterstock.com

14.12.2015 4:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist