Kolik hodin spánku potřebujete? Co je málo a co už moc? Víme to!

Spánek je jediná věc, která se nedá nahradit! Jeho nedostatek může způsobit nejen špatnou náladu, ale i depresi! Jestli ponocujete, dokonce zvyšujete riziko srdečního infarktu! Víte, jak dlouho a hlavně kvalitně spát? Dopřejte ten luxus i svým dětem!

Hádejte, kdo nejvíc trpí nedostatkem spánku? Vědci ze Severní Karolíny říkají, že ženy! Překvapení? Ani ne. Vždyť je to právě něžné pohlaví, které vstává v noci k dětem, ráno si zase přivstane, aby stihlo udělat svačiny a snídaně pro svoje ratolesti. A muži? Tyhle povinnosti je obvykle míjí.

Snad proto se dá logicky vysvětlit, že právě díky tomu mají muži nad ženami převahu v podobě dobré nálady a celkově lepší tělesné kondice. Že to není fér? Máte pravdu, není. Ale my víme, jak se vyspat „do růžova“ a tím zabránit podrážděnosti, špatné kvalitě pleti, intenzitě alergií, astmatu a chronické rýmě. Hádáte správně, vyjmenované neduhy spojuje jedna příčina: nevyspání, které má i na děti velmi negativní dopad. V jejich případě se jedná o poruchy růstu či sklony k obezitě. To nemůžete dopustit!

Jak dlouho spát?

Podle odborníků by dospělí lidé měli spát 8 hodin denně. U dětí nejvhodnější délka spánku neexistuje, ovšem názor si můžete udělat z orientační tabulky.

Věk/ délka spánku:

  • 1. týden –  15-17 hodin
  • 1. měsíc – 13,5 hodin
  • 2. měsíc – 14,5 hodin
  • 3. měsíc – 14,5 hodin
  • 4. měsíc – 14,5 hodin
  • 6. měsíc – 14 hodin
  • 9. měsíc – 14 hodin
  • 1 rok – 14 hodin
  • 2 roky – 13, 5 hodin
  • 3 roky – 12,5 hodin
  • 4 roky – 12 hodin
  • 5 let – 11 hodin

článek

Pomoc, nemůžu usnout!

Tak, teď už víte, jak dlouho by v noci mělo tělo odpočívat. Problém ale nastává v případě, kdy nemůžete usnout. Co pak? Možná to zní neuvěřitelně, ale spánek plný kvality mají na svědomí hormony. Ten, který pomáhá usnout, se jmenuje melatonin a jeho produkce je ovlivněna především tmou. Jednoduše řečeno, více tmy znamená více tohoto hormonu, který zaručuje lepší a kvalitnější spaní. Jak můžete jeho produkci trochu urychlit? Není to tak složité.

Rady našich babiček

Tmavší závěsy, rolety, žaluzie. Někdy dokonce stačí přesunout postel dál od okna, aby se zabránilo „vlezlosti“ pouličního osvětlení. Takové přestavbě ložnice se rozhodně nebraňte! Pokud nechcete nic podceňovat, dejte si před spaním ještě vlahé mléko. Naše babičky dokonce doporučují sníst hrst třešní či ořechy. Obojí prý navozuje pocit únavy. V případě dětí však buďte obezřetní, aby je nebolelo bříško.

Pozitivní účinky na spánek má i meduňkový čaj, který je k dostání snad v každém supermarketu. O jeho používání se poraďte s dětským lékařem, pokud se ho rozhodnete svojí ratolesti podávat, nicméně špatně neuděláte, jestli si pořídíte meduňkový čaj třeba s jablíčkem, jenž se může pít od ukončeného čtvrtého měsíce věku dítěte. Skvělým tipem je i fenykl.

Horko neprospívá

Co ještě můžete udělat pro dobrý spánek svůj i vašich dětí? Zaměřte se na teplotu v místnosti. Zkuste 15 minut před ulehnutím rychle, avšak účinně, vyvětrat. Takový „průlet“ vzduchu by měl připomínat nárazovou a neočekávanou akci. Otevření oken na pár minut zajistí výměnu vzduchu, po kterém se sice teplota v místnosti sníží, ale právě to je účel. A teď už jen najít správnou a vám příjemnou polohu a proces pro zdraví může začít. Dobrou noc…

A co vy? Máte nějaké zaručené tipy při nespavosti? 

Foto zdroj: profimedia.cz

21.2.2014 12:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist