Potraviny, po kterých zaručeně přibereš. Máš je ve svém jídelníčku?

Jaké jíst potraviny, v jakém množství, jak spočítat kalorie – to máš, pokud jsi propadla dietám, nejspíš v malíčku. Ale víš, jaká jídla bys měla ze svého jídelníčku definitivně vynechat, protože velmi významně podporují tloustnutí? Seznámíme tě s nimi.

potraviny-po-kterych-priberes-1100x618.jpg

To, že si máme dopřávat stravu bohatou na vlákninu, dostatek vitamínů, ovoce, zeleniny, zakysaných mléčných výrobků, všichni víme. Ale těchto šest potravin, i když se tváří hodně zdravě, bys při hubnutí měla vynechat.

Nízkotučné potraviny

Zní to sice lákavě – nízkotučné, ale opak je pravdou. Právě proto, aby mohly mít jogurty snížený obsah tuku, přidává se do nich více umělých látek a hlavně cukru a umělých sladidel. A jak je víc než dobře známo, umělá sladidla vyvolávají další chuť na sladké a ty se tak dostáváš do začarovaného kruhu a sbohem hubnutí.

Margaríny a spol.

Doby, kdy byly margaríny a jiné náhražky másel oslavovány jak lidmi, tak odborníky, jsou naštěstí pro nás dávno pryč. Většina lidí pochopila, že máslo (to pravé, živočišného původu) naše tělo odbourá mnohem lépe.  Pokud tedy chceš shodit nějaké to kilo, margaríny z jídelníčku nekompromisně vyškrtni a nauč se používat máslo. To totiž obsahuje mastné kyseliny CLA, které podporují spalování tuků, nemluvě o vitamínech rozpustných v tucích.

Pečivo z bílé mouky

Bílé pečivo vůbec bys měla vypustit. Proč? Protože za prvé obsahuje lepek a za druhé velmi rychle zvyšuje hladinu krevního cukru, díky němuž se chvíli cítíš v naprosté pohodě, ale pak dochází k rychlému útlumu a nutkavé potřebě dát si další kousek cukru a s ním spojené energie. Mnohem vhodnější jsou celozrnné chleby, protože obsahují vlákninu, minerální látky i vitamíny. Jen se nauč pořádně číst obaly. Hodně z chlebů vydávaných za celozrnné je jen obarvených.

Přeslazené ovocné džusy

Pokud máš chuť na pomeranč, tak si ho prostě dopřej. Protože i ve 100% džusech, které se chlubí vysokým podílem dužniny, je hromada cukru nebo umělých sladidel. Nauč se pít čistou vodu nebo ovocné čaje. Pro dobré trávení se velmi osvědčila sklenice vody s půlkou citronu hned po ránu.

Nezdravé tuky

Proti tomu panenskému, za studena lisovanému olivovému oleji nemáme ani nejmenší, ale ty jsou poměrně drahé a jen málokdo si za ně skutečně zaplatí. Většinou sáhneme po levnější variantě. Pokud chceš zhubnout, tak už to ale nedělej. Měj na paměti, že jen necelá jedna třetina všech olejů na našem trhu splňuje požadavky kvality tak, jak má.

Ochucovadla a umělé přísady

Také si ráda dopřeješ do polévky nějaký ten bujón, protože vařit se s vývarem nemáš čas? Miluješ na rýži sojovku, ale máš vůbec tušení, co jíš? Pak věz, že většinou je to směs soli, pšenice, sóji a fruktózového sirupu. Už jen ze složení ti musí být jasné, že svému tělu nedopřáváš zrovna nic extra zdravého. Buď se porozhlédni po kvalitní, za kterou si připlatíš, nebo ji raději vynech.

Co dalšího ti brání v hubnutí?

  • Šílenství ve fitku – jen si přiznej, že už tě také přepadl záchvat, kdy ses vrhla do posilovny s jedinou myšlenkou – zbavit se těch protivných kil, ale efekt žádný. Nediv se, nikdy nezhubneš jen cvičením. Vždy musíš ještě také upravit jídelníček.
  • Brutální diety – existují diety, nebo hladovky, při kterých shodíš klidně pět kilo za týden, ale musí ti být jasné, že je budeš mít během chvilky zpátky i s nějakým tím bonusem navrch. Ideální hubnutí je půl až jeden kilogram za týden. Tak se to nesnaž uspěchat.
  • Věčný boj se sebou samou – určitě už jsi také hubnutí někdy vzdala. Měla jsi pocit, že hubneš málo a nestálo ti to za to. Pak věz, že stálo. Každý kilogram nadbytečné tělesné váhy dole ti pomůže. Budeš se cítit lépe a hlavně i tvé tělo bude zdravější.

A jak to máš ty? Začínáš s jarem tak trošku šílet kvůli váze, nebo to vůbec neřešíš? Napiš nám do diskuze, jak bojuješ s váhou ty, co na tebe skutečně zabírá a co vůbec ne, těšíme se na příspěvky. 

Foto: Shutterstock.com

13.4.2018 10:00| autor: Petra Martišková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist