Na dietu zvesela: Jak hubnout, a neklesat na duchu

S omezením přijímaného jídla se při dietě obvykle dostavuje pocit únavy i pokleslá nálada. Strava je v pozměněném režimu často nevyvážená a organismu se nedostává látek, které přispívají k psychické pohodě. Které to jsou v první řadě?

blank-picture-1100x618.jpg

Předně: Zapomeňte na jednostranné diety typu, že celý den budete jíst jen jahody nebo ledový salát. Strava musí být pestrá i při hubnutí – pokud chcete něco vynechat, řekněte sbohem uzeninám, konzervám, sladkostem a chemicky upraveným potravinám s přidanými barvivy. Jinak se snažte konzumovat v rozumné míře všechno a dbejte především na to, abyste netrpěla nedostatkem následujících látek:

Vitamín B12
Jde o vitamín zajišťující vyrovnanou mysl a chránící před rozvojem deprese a demence. Jeho nedostatek se může projevit podrážděností až sklonem k agresi či psychickým napětím spojeným s nespavostí. Nejlepším zdrojem vitamínu B12 jsou rybyplody moře, obsažen je také v játrech, hovězím masevejcích.

Jód
Je nezbytným prvkem živých organismů a tělo si ho samo nevytvoří. Podporuje správnou funkci štítné žlázy, a tím reguluje metabolismus – bez jódu tedy s dietou stejně moc daleko nedojdete, jelikož může být narušena rovnováha mezi příjmem a výdejem energie a budete mít sklon přibírat na váze. Kromě toho na sobě můžete pozorovat snížení energie a zhoršenou paměť či trpět migrénami a depresivní náladou. Jód nejlépe získáte z mořských řasryb, ale také z vajíček, mlékabramborových slupek.

Hořčík
Tento minerál sklidňuje mysl, nervy i svaly. V lékařské vědě byl dokonce využíván k léčbě klinické deprese. Nebojte se tedy banánů, i když jsou sladké a mnoho lidí se jim při dietě snaží vyhnout. Zejména teď v zimním období jsou výborným zdrojem tolik potřebného hořčíku. Najdete ho také například v salátové zelenině, celozrnné moucefazolích.
[[related]]
Cholesterol

Víme, že existuje „dobrý“ cholesterol a „špatný“ cholesterol. Zvýšená hladina toho „špatného“ v krvi je známým zdravotním strašákem, nicméně cholesterol jako takový nelze ze stravy zcela vyloučit, protože ho tělo potřebuje k tvorbě hormonů i k výstavbě buněčných membrán a nervových vláken. Některé studie dokonce ukázaly, že příliš nízká hladina cholesterolu zvyšuje riziko deprese a Parkinsonovy choroby. Vejce, červené maso, losos, krevetymléčné výrobky by proto neměly být tabuizovány.

Vitamín D
Získáváme jej především ze slunečního záření, kterého je v zimě pomálu – proto také bývá zimní období spojováno se zhoršenou náladou a nedostatkem optimismu. Vitamín D se totiž stará především o naši psychiku, jeho blahodárných účinků je ale mnohem víc, včetně prevence různých typů rakoviny. V zimě jeho hladinu můžeme zvýšit konzumací tučných rybmásla. Ano, jde o tuky, ale v tomto případě musíme doporučit i je, samozřejmě, všeho s mírou!

25.1.2012 12:00| autor: Libuše Burger

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist