Jak zaplnit žaludek a nepřibrat? 6 potravin, které by vám neměly chybět!

Procházíte právě hubnoucím režimem? Občas vás dohání mlsná a vy si nevíte rady se svými chutěmi? Jděte na to chytře a pocity hladu zažeňte potravinami, po kterých nepřiberete!

Doba lehkého obžerství u stromečku je už definitivně za námi. Možná teď právě stojíte na váze a počítáte škody, které napáchal bramborový salát s cukrovím. „To“ číslo je hrozné? Do starých kalhot se nevejdete? A co teprve ten rozmlsaný žaludek? Je to všechno se vším! Ovšem začíná to a i končí u stravy. Pokud jste na válečné stezce v boji proti tukovým polštářkům a nezvladatelným chutím, připište si na nákupní seznam tyto položky:

1. Jablka

Jestli něco umí pořádně zatočit s hladem, pak je to právě jablko. Jelikož je plné tekutiny, ve které se skrývá rozpuštěná vláknina a pektin, považuje se za pomocníka při trávení. Pomocníka, který navíc i zasytí. Ale jeho největší plus je to, že při jeho konzumaci musíte hodně žvýkat, tím pádem jíte pomalu a tělo má hodně času si uvědomit, že už vlastně nemáte tak velký hlad.

2. Zázvor

Možná, že je jeho výrazná štiplavá chuť na vás až příliš, ale věřte, že vám opravdu prokáže službu, kvůli které to za trochu toho přemáhání stojí. Snižuje cholesterol, stimuluje krevní oběh a podporuje redukci váhy. A ještě vám dodá hodně energie! Pokud opravdu potřebujete přijatelnější variantu, zkuste si z něj uvařit čaj. Ten vás ještě zahřeje až do morku kostí!

3. Mandle

Honí vás mlsná? Stačí hrstka mandlí a spojíte příjemné s užitečným! Nejen, že mají skvělou příchuť, zvyšují pocit sytosti, a to už po malém množství, ale ještě jsou výborným zdrojem antioxidantů a vitamínu E, který jak známo, zpomaluje stárnutí. A to se vždycky hodí.

článek

4. Avokádo

Tuky obsažené v této laskomině jsou rostlinného původu, tedy velice zdravé. A ještě umí potlačit chutě k jídlu! Využití avokáda oceníte i v kuchyni, protože se hojně využívá jako náhražka másla, majonézy nebo dresinku.

5. Brambory

Kdo by to byl řekl, že právě tato příloha je doporučována jako dietní strava? Mají totiž mnohem méně sušiny než obiloviny a tím i menší množství využitelné energie. A to není všechno. Jejich součástí je i zvláštní druh škrobu, jenž se umí bránit trávicím enzymům. Takže ve vás zůstanou „ležet“ dlouho a vy se budete cítit pořád najedení. Pochopitelně, že mezi nejvhodnější tepelné úpravy patří vaření v páře. Mezi ty nejméně vhodné pečení. Brambory takto upravené mají vysoký glykemický index.

6. Listová zelenina

Hlávkový salát? Polníček, rukola či špenát? Součást vámi oblíbených salátů, a dál? Zásobníky vitamínů, vlákniny a minerálů, díky kterým se vám kručení v žaludku na pár hodin vyhne.

Co říkáte, není tohle parádní možnost, jak ošálit smysly? A čím vy zaháníte chuť na něco dobrého? Napište nám o tom do diskuze pod článkem. Budeme se těšit na vaše tipy!

Foto zdroj: thinkstockphotos.com

30.1.2015 8:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist