Baby dieta: Stravujte se jako batolata!

Každá maminka chce pro své batole tu nejlepší stravu. Pod tlakem lékařských rad vybíráme pro děti bio zeleninu a výživy bez konzervačních látek, vyhýbáme se soli a cukru. Proč se tak nestravujeme samy? Třeba bychom byly zdravější – a štíhlejší!

Samozřejmě nejsme první, kdo s tímto nápadem přišel. Baby dieta je poslední hitovkou hollywoodských celebrit a hubnou podle ní i takové hvězdy, jako je Jennifer Aniston nebo Reese Witherspoon. Základní myšlenka je jednoduchá: jezte to, co byste podávala zhruba osmiměsíčnímu batoleti. Přistupujte k vlastnímu stravování se stejnou úzkostlivostí, s jakou přistupujete k přípravě pokrmů pro svou ratolest.

Baby dieta nemá žádná ucelená pravidla ani oficiální rozpis jídel na jednotlivé dny. Někteří dietáři si dopřejí jedno dospělácké jídlo k obědu a po zbytek dne se stravují jako miminka. Někdo se živí batolecí stravou výhradně, dokud nedosáhne vysněné váhy. Při volbě pokrmů máte podobně jako maminky dvě možnosti – kupovat si výživy ve skleničkách, nebo si je mixovat doma z dušené zeleniny a libového masa. Druhá varianta je samozřejmě levnější, svádí ale k vyjedení celého hrnce najednou.
Může taková dieta fungovat a je vůbec pro dospělého člověka bezpečná?

Co hovoří pro dietu:
– dětská strava obsahuje minimum konzervačních látek, umělých barviv a pesticidů; navíc téměř neobsahuje sůl a minimální je také podíl tuku
– učí nás číst složení potravin na obalech a vybírat si nejkvalitnější produkty
– malé porce snižují náš energetický příjem a kila jdou snadno dolů

Co hovoří proti:
– batolecí porce jsou pro dospělého člověka energeticky nedostatečné; může se dostavit únava až vyčerpání (ani při dietě nesmí tělo vysloveně strádat!)
– co se rychle shodilo, může se po skončení diety snadno zase nabrat
– strava postrádá výraznější chuť

Aby byla taková dieta pro organismus bezpečná, mělo by se při ní zkonzumovat nejméně jedno dospělácké jídlo denně. Důležitá je také rozmanitost – doporučuje se kombinovat různé typy zeleninových a ovocných výživ nebo kaší, aby tělo nepostrádalo některé druhy vitamínů a minerálů. A jako u každé nízkokalorické diety, také v tomto případě platí doporučení poradit se nejprve se svým lékařem, jestli je pro vás podobný jídelníček vůbec vhodný.

26.10.2011 11:30| autor: Libuše Burger

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist