7 tipů, jak zrychlit metabolismus

Pomalý metabolismus je postrachem všech hubnoucích! Když si „postaví hlavu“, máloco s ním hne! Pravidelná strava? Poctivé cvičení? Ani to nezaručí, že se rozběhne a zase začne spalovat tuky! Tady pomohou jen důmyslné nakopávače! Je jich sedm a žádný z nich si rozhodně nebere servítky!

metabolismus-1100x618.jpg

Víte, jaký dotaz patří mezi nejčastěji se vyskytující v rámci internetových poraden a diskuzí? Jak zrychlit metabolismus, aby začal pálit tuky! Kde koho zajímá, co dělá špatně, když jí a cvičí, ale i tak se ho tuky drží jako klíště. Vždyť je to tak demotivující! Pokud i váš metabolismus přeřadil z pětky na jedničku, zkuste těchto sedm tipů, které ho přirozeně restartují!

1. Mějte kofein za přítele

Popíjení zeleného čaje prokazuje metabolické výhody. Výzkumy znovu dokazují, že tento zázrak nabízí i dostatek antioxidantů a v rozumné míře působí na metabolismus pozitivně. Ovšem nic se nemá přehánět. Čaj by měl být bez cukru a jeho konzumaci si rozhodně odpusťte před spaním. Pak by nevýhody převážily to dobré.

Co se týče kávy, jakožto kofeinové vzpruhy, některé prameny uvádějí, že látkovou výměnu sice podporuje, nicméně radost není tak úplně na místě. Káva je přínosem pouze pro štíhlé osoby. Těm s nadváhou takovou službu neudělá. Více o tomto tématu si můžete přečíst zde: Zhubnete, když budete popíjet kávu?

 2. Šokujte tělo

Chodíte běhat, pravidelně docházíte na aerobik, stále dokola se věnujete domácímu cvičení před televizí? Na chvíli zapomeňte na svoje návyky a pokuste se totálně změnit svůj režim. Zkuste kickbox, plavání, HIIT, jógu, spinning… Cokoli, co neděláte pravidelně. Váš metabolismus potřebuje facku od něčeho neznámého. To ho probudí k aktivitě. (Poté se můžete vrátit zpět k oblíbenému programu.)

3. Spalujte i v klidu

Pravidelně jezte a cvičte. Více svalové hmoty znamená navýšení klidového, tedy bazálního metabolismu. Co to přesně znamená? Že čím více svalů máte, tím více kalorií spálíte, i když neděláte vůbec nic, třeba sledujete seriál z gauče.

článek

4. Pijte vodu

Studie prokazují, že pití čisté vody bez bublinek (a to již v množství 500 mililitrů) zvyšuje rychlost metabolismu až o celých 30% (!), takže si hlídejte dodržování pitného režimu. V momentě, kdy máte žízeň, se již dávno tělo přehřívá a metabolismus stávkuje.

5. Jezte pikantnosti

Výrazné koření a pálivá chuť se s metabolismem přátelí. Skutečnost je taková, že jakmile do svého žaludku dopravíte něco pikantního, urychlíte tím proces spalování zhruba o 8%, protože tělo se víc zahřeje. Česnek, chilli papričky, pepř? Všechno je povoleno!

6. Vařte polévky

Podzim a zima je obdobím polévek, které zahřejí. Pokud nejsou klasicky zahuštěné, tedy jejich základ netvoří jíšky z mouky, ale převážně voda, můžete se spolehnout na zasycení žaludku i urychlení metabolismu. Využijte sílu pórku, brambor, mrkve nebo dýně rozmixované do hladka. Podpora polévek je stále podceňovaná!

7. Nehladovte

V žádném případě nevynechávejte snídaně ani svačiny. Tělo přepne na úsporný režim a začne tuky ukládat, místo toho, aby je spalovalo. Udržet či navýšit metabolismus se dá pouze díky pravidelným přísunům jídla a cvičením. Ničím jiným.

A jak svoje tělo nakopáváte vy? Spaluje dobře, nebo máte během hubnoucího období nějaké potíže? 

Foto zdroj: profimedia.cz

2.10.2014 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist