Víno – pramen mládí!

Víno – pramen mládí!

Magazín: Wellness | vydáno 29. 01. 2009
Pozitivní účinky vína na lidské zdraví jsou známy po tisíciletí. Ve víně není pouze pravda, ale je tam i skrytá cesta k mládí.
Víno – pramen mládí!
víno
1 fotografií
Zobrazit galerii

 

Nové výzkumy prokázaly, že resveratrol, látka ve víně obsažená, nechrání jen srdce, ale ve vysokých koncentracích výrazně prodlužuje délku života. Resveratrol dokáže zabránit nemocem, které jsou spojeny s procesem stárnutí.

 

Podle doktora Christopha Westphala z Harvardské univerzity může objev významně ovlivnit způsob lékařské péče. "Může se stát, že na svět brzy přijde pilulka, která pozastaví čas. Chceme vyvinout takový lék, který bude prevencí proti chorobám, jež nás postihují po padesátce," říká. Westphal, jenž se spolu s kolegou, biochemikem Davidem Sinclairem, zaměřil na studium genu, který je přítomen ve všech živočišných i rostlinných druzích, ale obvykle je neaktivní. Byli přesvědčeni, že pokud by jej zaktivovali, dokázal by spustit mechanismus prodlužující život.

 

Při hledání přírodní látky, která by dovedla gen "probudit", objevili resveratrol. Jejich poznatek vysvětluje jev, který je známý pod názvem "francouzský paradox". Před sedmnácti lety totiž proběhla studie, při níž bylo zjištěno, že ačkoli francouzská kuchyně je velmi tučná, Francouzi jsou ve srovnání s Američany obecně mnohem zdravější. Vědci tento jev už tehdy připisovali konzumaci vína.

 

Toto zjištění jistě potěší nejednoho milovníka kvalitního vína. Proto si dejte bez výčitek skleničku a užijte si pocit, že pro sebe vlastně děláte něco užitečného.

 

 

 

Zdroj: korzo

Komentáře (2)

Datum Autor Nadpis
10. 08. 2011 xxkouckaxx + (reakcí: 0)
21. 03. 2011 puntik tak (reakcí: 1)

Zobrazit vše Přidat komentář





Prémie 20 bodů vám bude připsána za relevantní komentář v délce alespoň 30 znaků.
Nejste přihlášen/a, proto opište text, který vidíte na obrázku níže.
Přihlaste se zde. captcha
TOPlist