Zatočte s námi s jarní únavou

Letošní zima je neskutečně dlouhá a podle předpovědí meteorologů to vypadá, že nás ještě nějaký den potrápí. Ale v kalendáři i v našem těle už začalo jaro a s tím přichází kromě delších dnů i únava z právě doznívající a nekončící zimy. Víme, jak na ní vyzrát!

Lidské tělo, stejně jako zvířecí, potřebuje zimní odpočinek. Náš organismus totiž funguje na světlo. Čím méně je světla, tím více odpočinku je třeba a naopak. Zatímco dříve této přirozené potřebě lidé neodporovali, dnes, mimo jiné díky elektřině, bojujeme s přírodou. Samozřejmě že zvítězit nemůžeme.

I když se domníváme, jak jsme přírodu obalamutili světlem podobným slunečnímu záření, naše tělo není hloupé. A tak se na jaře začne po probdělé zimě bránit. Chybí mu nejen sluneční svit, ale i odpočinek. Postrádá rovněž řadu vitaminů, protože proti zimě jsme se bránili vyšším příjmem cukrů a tuků. Řekněte sami, kdy jindy než v zimě si tolik vyhrajete s přípravou jídel. Vychutnávali jsme si pochoutky, jako je vepřo-knedlo-zelo, svíčková nebo pečený bůček.

Není to nic nenormálního, tělo si zkrátka potřebovalo udělat větší zásoby a těch se teď bude zbavovat. Proto na nás obvykle padne únava. A třebaže svítí sluníčko, my máme pocit, že nejsme schopni se ani zvednout, natož vyrazit na procházku.

[[related]]

Přemluvte se. Sluneční paprsky vám vlijí do žil novou sílu a vaše tělo začne pracovat na plné obrátky. Jestli si to můžete dovolit, odjeďte na dovolenou, jaro je k tomu ideální. A je jedno, zda budete na horách nebo v teple u moře. Každopádně to zapůsobí jako elixír mládí. Vy ostatní, kteří kvůli povinnostem odjet nemůžete, se začněte bránit jinak. Například každý den vyražte na malou procházku. Přitom vůbec nemusí svítit sluníčko. Taková procházka pod deštníkem, do něhož bubnují kapky, má také něco do sebe. Vzdorujte aprílovému počasí s úsměvem.

Jestli se ráno nemůžete dlouho probrat, zkuste ranní sprchu a na závěr uberte teplou vodu. Není nutné se hned sprchovat studenou, ale když vytrváte, zjistíte, že vám ani studená voda nedělá potíže a cítíte se ráno mnohem svěžeji.

Doplňte i potřebné vitaminy. K svačině si místo čokoládové tyčinky dejte jablko nebo zeleninový salát. Máte-li pocit, že v zelenině, která k nám dlouho putuje, už žádné vitaminy zbýt nemohly, klidně sáhněte po těch z lékárny. V ní také najdete nejrůznější prostředky proti jarní únavě. Bývají to bylinné preparáty, které pomohou obnovit síly.

Nezapomínejte na sport. Nemusíte hned do posilovny či na vysokohorskou túru. Stačí, když si odepřete výtah a vyšlapete každý den schody. Cestou z práce se za hezkého počasí projděte, místo abyste se mačkali ve vydýchaném autobusu.

Obměňte také svůj jídelníček. Zařaďte do něj zase lehčí jídla, a pokud máte pevnou vůli, zkuste téměř zázračný prostředek na zdraví a vitalitu – očistný půst. Ať už budete s jarní únavou bojovat jakkoliv, nezapomínejte na to úplně nejdůležitější, na smích.

A co vy? Jak jste na tom? Padá na vás jarní únava, nebo se vás to vůbec netýká?

Foto: profimedia.cz
3.4.2013 8:00| autor: Dorotka G.

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist