Vyhněte se vánočnímu přejídání

Vánoční cukroví, chlebíčky, čokolády, bramborový salát a spoustu dalších lahůdek máme na Vánoce okolo sebe. Je těžké odolat a neporušit celoroční pravidla pro stravování. Vyzkoušejte naše tipy, vyhnete se tak zbytečným kilům po Vánocích.

Vyhněte se pamlskům
Kolem Vánoc se mnoho cukru skrývá v drobných pamlscích. Čokoládové kuličky, oříšky a další cukrátka v sobě skrývají spoustu kalorií. Stejně tak nejsou prospěšné zbytečně velké porce bramborového salátů či si ještě přidávat další kousky klobás a kapra. Přejídání se sladkostmi předejdete jednoduše, jen místo po sladkostech sáhněte po ovoci.

Naplánujte si pohyb
Jestli se neudržíte a začnete se přejídat, nezapomínejte, že přes Vánoční svátky nemáte žádné povinnosti, nemusíte chodit do práce, a tak se snižuje počet kalorií, které ve všední dny hravě spotřebujete. Je proto důležité si naplánovat nějaké aktivity, ať už by to mělo být lyžování nebo třeba jen procházka zasněženou krajinou či vyzdobeným městem. Nejen, že spotřebujete nabrané kalorie, ale příjemně se odreagujete od vánočních stresů. Podívejte se na článek Zažijte souznění s duší hor – skialpinismus, a vyzkoušejte tento sport.

Vrhněte se na zeleninu
Porci masa na talíři vždy doplňte alespoň stejně velkou porcí zeleniny. Zelenina pomáhá lepšímu stravování a zároveň tak doplníte tělu potřebné živiny. Ve spojitosti se zeleninou se ale vyhněte přemíře másla a „nepotřebným“ dresinkům.

Myslete na pravidelnost
I přesto, že se vydáte na celodenní lyžování, nezapomeňte si sebou přibalit svačinu a přes den si zajít na oběd. Správného trávení a především dobrého metabolismu docílíte jedině pravidelným stravování. Vždy myslete na odpolední svačinu, jinak večer dorazíte domů s velkým hladem a hned se vrhnete na lednici.

Pozor na alkohol
Když se rozhodnete dát si skleničku alkoholu na posilněnou, dobře zvolte vybraný alkohol. Při celodenním ochutnávání čokolády, cukroví a dalších pamlsků, se zvyšuje příjem cukru a pro játra je tak mnohem těžší metabolizovat alkohol. Tak pokud celý den pojídáte cukrátka a popíjíte, nezapomeňte, že alkohol zůstane ve vašem těle déle! Co dělat, když zjistíte, že jste na alkoholu závislí, se dozvíte v článkuVztah s alkoholikem.

25.12.2009 12:00| autor: Renata Jarošová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist