Sedm tipů pro rychlejší metabolismus

Potřebujete zhubnout a jde to ztuha? Zkuste naspídovat svůj metabolismus, aby se kalorie rychleji spalovaly. Předkládáme vám několik tipů, jak na to.

Rychlost látkové výměny v těle je ovlivněna jednak činností štítné žlázy, roli tady ale hrají také další faktory. Bazální metabolismus mužů je obvykle vyšší než u žen, proto může silnější pohlaví jíst o něco více než my, aniž by přibralo na váze. Rychlejší spalování mívají lidé vysocí a urostlí, s větším objemem svalové hmoty. Důležitý je také faktor věku – s přibývajícími léty se metabolismus zpomaluje a hubnutí se stává obtížnějším.

Máte-li podezření, že je s vaším metabolismem něco v nepořádku, raději se poraďte s lékařem. Jestliže ale jen chcete napomoci hubnutí a rychlejšímu spalování kalorií, držte se následujícíh tipů:

1. Hýbejte se
Pravidelná fyzická aktivita dělá zázraky, i když jde jen o rychlou chůzi po městě nebo hodinka plavání v bazénu. Důležité je, aby člověk celý den jen neseděl před obrazovkou počítače.

2. Snídejte sacharidy
10 až 20 gramů sacharidů před ranní rozcvičkou prozradí tělu, že jste se probudili, a metabolismus může začít pracovat. Kousek pečiva nebo miska ovesných vloček je proto k snídani zcela ideální.
Recept na výbornou ovesnou kaši

3. Jezte málo, ale často
Zažívací systém bude pracovat efektivněji, když si denní dávku jídla rozdělíte do několika malých porcí a budete je konzumovat v pravidelných intervalech.

4. Dopřejte si kávu
Sedm šálků kávy denně může zdraví ohrozit, ale jedno kafíčko poránu a jedno po obědě může být pro zdravý organismus naopak přínosem. Stimuluje totiž metabolismus, a může tak napomoci v boji s nadbytečnými kilogramy. Samozřejmě se to netýká bohatého laté se smetanou a cukrem…
[[related]]
5. Dbejte na pitný režim

Pravidelně pijte, i když necítíte urgentní žízeň. Při dietě je samozřejmě nejlepší vyhnout se slazeným limonádám a pít čistou vodu.

6. Nebojte se pikatních jídel
Pálivým chilli papričkám je přisuzována řada příznivých účinků, včetně urychlení metabolismu. Sáhněte proto po indické nebo mexické kuchařce a zkuste ty kalorie „vypálit zevnitř“.

7. Jezte mořské ryby
Mořské ryby a plody moře obsahují jód, který podporuje činnost štítné žlázy. V běžné stravě Středoevropanů je ho nedostatek, takže se není co divit, že v naší populaci obezita jen kvete. Jestliže nejste příznivcem ryb, sežeňte si mořské řasy. Dneska jsou už docela dostupné a nikdy není pozdě vyzkoušet něco nového…

10.2.2012 4:00| autor: Libuše Burger

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist