Potraviny, které pomáhají hubnout

Co vybírat do svého jídelníčku, abychom si co nejvíce ulehčili snahu o úbytek nežádoucích kil? Ananas, ovoce, zeleninu, sojové maso… nebo si můžeme hojně polít salát olivovým olejem? Zjistili jsme, které potraviny vám pomohou zhubnout!

Ananas a jeho enzymy – je to pověra?

Ananas a jeho enzym bromelin je s oblibou využíván u různých tabletek na hubnutí. Ovšem jenom s bromelinem nezhubnete, to v žádném případě. Bromelin působí na trávení, ulehčuje trávicí procesy a tak může trochu ulehčit hubnoucímu organismu a dopomoci lehčímu úbytku na váze. Jenže stále se to neobejde bez výrazné pomoci člověka samého a změny jídelníčku.

Rostlinné maso – robi

Pod tímto názvem se skrývá něco podobného jako je sojové tofu, ale svým složením se liší. Vyrábí se ze směsi rostlinných bílkovin (rýžových, pšeničných a kukuřičných), případně se barví červenou řepou či se do něj přidávají pro zvýšení výživové hodnoty třeba pšeničné klíčky. Má velmi nízký obsah tuku, téměř stopový, 0,05 g na 100g a dá se upravovat jako maso, vařit, smažit, dusit nebo grilovat.

Sojové maso

To je také velmi oblíbené pro svůj malý obsah tuku a dále obsahuje vitamíny skupiny B,A,E, mnoho minerálních látek jako je třeba vápník, fosfor a železo. Vysoký obsah vlákniny ho k dietě přímo předurčuje, protože pomáhá správnému trávení a vylučování. Jedná se o dehydratovanou texturovanou sojovou bílkovinu, která je k dostání ve formě „řízků“, „nudliček“, „kostiček“, či „granulátu“. Takže kuchyňské využití je široké. Skvěle se kombinuje se zeleninou.

Olivový olej

Jeho charakteristické aroma může mnohé odradit, ale když si na něj zvyknete, zachutná vám. Olivový olej je sice kaloricky náročnější, ale jeho další přednosti nám umožní ho s mírou používat a cítit se dobře. Má výrazně kladný vliv na cévy, srdce, na imunitu a také pomáhá předcházet zácpě. Dobrý olivový olej poznáte podle vůně, která by měla být podobná čerstvě usušenému senu a neměla by být zatuchlá.

článek

Nahořklé je dobré

Červené víno, červená řepa nebo káva… to jsou potraviny, které povzbuzují trávení a tudíž pomáhají hubnutí. Dobré jsou všechny potraviny, které jsou trošku nahořklé, třeba různé druhy zelených salátů. Harmonizace trávení se projeví v tom, že se budeme cítit lépe, nebudeme mít brzy hlad ani nebudeme trpět pocitem přesycení.

Zelený čaj

Zelený čaj patří do té předchozí kategorie. Je trochu nahořklý a pět šálků denně po dobu dvou měsíců údajně dokáže snížit váhu. Mohou za to zejména kofein a katechiny, které umí štěpit tuky, navíc nám dodává pocit energie a snižuje pocit hladu.

Jablečný ocet

Ten také rozhýbává metabolismus, čistí organismus a zbavuje ho škodlivých látek. Omezuje pocit hladu a u někoho dokonce může vyvolávat až pocit nevolnosti. Pokud se tak stane, zkuste pár dnů vydržet, organismus by si měl zvyknout. Jablečný ocet pijeme s vodou či ještě ochucený medem nebo si můžeme dopřát pohodlnější způsob – tabletky – které konzumujeme asi půl hodiny před snídaní.

Foto zdroj: profimedia.cz

12.9.2014 8:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist