Mandarinky místo džusu, gin s tonikem místo Baileys. 15 tipů, jak omezit příjem cukru

Přílišná konzumace cukru škodí, nicméně nemusíme se ho vzdávat úplně. Stačí jen chytře nahradit některé pokrmy za jiné a mlsná vás také přestane prohánět.

„Dáváte si ráda sklenici pomerančového džusu? Nahraďte ji dvěma mandarinkami a ušetříte dvě lžičky cukru.“ Radí britská odbornice na výživu Angela Dowdenová.

Věděla jste třeba, že 10% cukru se do těla dostává z alkoholických nápojů? Kalorickou bombou je třeba Baileys. Pokud si nedokážete sklenku alkoholu odepřít, nahraďte ji suchým bílým vínem nebo ginem s tonikem a ušetříte spoustu kalorií.

Pokud ráda mlsáte, úplně na sladké při dietě také zapomínat nemusíte. Tabu nejsou například palačinky nebo zmrzlina! Jen je potřeba vybírat takovou, která není tolik slazená. Ze známých značek obsahují například dva kopečky vanilkové zmrzliny se sušenkami Ben and Jerry´s téměř dvojnásobek cukru ve srovnání s Haagen Daz vanilkovou.

Pokud se nedokážete obejít bez nečeho hodně nezdravého a čokoládového, namažte si na toast nutellu. Množství, které se vejde do jedné lžičky, není tak škodlivé jako čokoládová tyčinka. Obezřetně byste měla vybírat také cereálie, jestliže obsahují 15-20g cukru na 100g, je to moc!

článek

15 tipů, jak ušetřit kalorie

  1. 75 g tvarohového dortu s citronem nahradit palačinkou s citronovou šťávou, úspora: 3,5 lžiček cukru
  2. Sušenku politou mléčnou čokoládou nahradit rýžovým chlebíčkem politým hořkou čokoládou, úspora: půl lžičky cukru
  3. Tyčinku Snickers nahradit toastem s Nutellou, úspora: 3 lžičky cukru
  4. Krémovou rajskou polévku nahradit houbovou polévkou, úspora: 1,5 lžičky cukru
  5. Šálek čaje s mlékem a cukrem nahradit šálkem čaje s dvěma sladidly, úspora: 2 čajové lžičky
  6. Sendvič s čedarem nahradit sendvičem s krevetou, úspora: jedna lžička cukru
  7. Nízkotučný malinový jogurt nahradit řeckým jogurtem s malinami slazeným stévií, úspora: 2 lžičky
  8. Milkshake od McDonald´s nahradit rozmixovaným banánem s mlékem, úspora: 2,5 lžičky
  9. Panák Baileys nahradit 2,5 deci ginu s tonikem, úspora: 2,5 lžičky cukru
  10. Mandle v medu nahradit slanými buráky, úspora: 1 lžička cukru
  11. Starbuck´s Tall Chai Latte nahradit Starbuck´s Caffe Latte, úspora: 4,5 lžičky cukru
  12. Dva kopečky vanilkové zmrzliny se sušenkou Ben and Jerry´s nahradit dvěma kopečky vanilkové Haagen Daz, úspora: 2 lžičky cukru
  13. Balzamikový dresing (2 lžičky) nahradit Francouzským dresingem (2 lžičky), úspora: čtvrt lžičky cukru
  14. Medovník nahradit kremrolí se šlehačkou, úspora: 2 lžičky cukru
  15. Müsli Fitness Nestlé (40g) nahradit Müsli sypané ořechy bez přidaného cukru, rozdíl: 2,5 lžičky cukru.

Foto zdroj: thinkstockphotos.com

3.2.2015 6:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist