Léto je nejlepší doba, kdy začít s otužováním. Vyhlas válku rýmě a nachlazení

Taky tě štvou ty věčné rýmy, kašle a bolení v krku? Stačí, když foukne trochu chladnější vítr a už jsi nachlazená? Tak proti tomu zabírá jedna zbraň, a sice otužování. Jasně, teď v létě tě tyhle problémy netrápí, ale za nějaký ten měsíc začnou. Takže na nic nečekej a připrav své tělo na chladnější dny už teď. Protože kdy jindy začít s otužováním než v létě?

otuzovani-2-1100x618.jpg Zdroj: www.shutterstock.com

Schvátí tě kdejaký bacil nebo stačí, když někde sedíš v průvanu či se sníží venkovní teplota a hned to odneseš rýmou? Pak tedy začni své tělo trénovat. Ale musíš dodržovat jistá pravidla, jen tak si neuženeš další rýmu, ale své tělo připravíš na tvrdé podmínky.

Sportem ke zdraví

Nejlepší je se otužovat při pohybu. Rozhodně není dobrý nápad si napustit studenou vanu a ležet si v ní. Zkrátka se musíš hýbat. Takže nejlepší je si jít zaplavat v létě do řeky. Není sice tak teplá jako bazén, ale o to více tě donutí se hýbat, a pokud budeš plavat pravidelně, tvé tělo se začne otužovat. Stejně tak bude fungovat tvé tělo při běhu v letní večer, kdy už není takové horko.

Při pohybu na tebe více působí vzduch, který tě ochlazuje. Někteří lidé se při běhu více oblékají, s tvrzením, že na ně fouká. Je to ale chyba, při sportu nenastydneš, spíše naopak je horší, když se zpotíš a pak tě ofoukne. Spousta lidí preferuje běh v teplých mikinách, protože mají pocit, že když se zpotili, více zhubli, ale tak to nefunguje. Pokud se tělo musí ještě vypořádat s chladnějším vzduchem, shodí více kila. A jestli přeci jen poprvé při běhu při slabém větru dostaneš rýmičku, příště ji určitě nedostaneš, a tvé tělo se bude čím dál více přizpůsobovat. A to se ti bude hodit, až přijdou chladnější dny. Nemusíš se pak aspoň bát vyběhnout s obavou, co když se nachladíš.

Otužování několikrát denně

Rozhodně ale nestačí, když si jednou týdně vlezeš do studené řeky nebo se osprchuješ ledovou vodou. Nejlepší je se otužovat několikrát denně. Začít můžeš už menší ranní rozcvičkou u otevřeného okna a poté pokračovat studenou sprchou. Nemusíš se úplně vyhýbat teplé sprše. Naopak střídáním teplé a studené vody uděláš hodně pro tvou pokožku, která bude pevnější, a zbavíš se celulitidy.

Otužování jako životní styl

Pokud vydržíš s otužováním několik týdnů, už ti ani nepřijde, že voda je moc studená nebo vítr příliš chladný. Otužování je výbornou prevencí nejen proti nachlazení, ale také pomáhá v boji například s alergií či vysokým tlakem. Otužovat se ale musíš pořád. Nestačí, že se několik týdnů budeš polévat studenou vodou. Pokud chceš, aby otužování mělo smysl, je potřeba ho praktikovat už napořád. Protože když s ním přestaneš, tvoje obranyschopnost začne opět klesat. Jedině v případě, kdy jsi nemocná, se studené vodě nebo běhání v dešti vyhni. Pokud jsi nějaký delší čas upoutaná na lůžku, tak s vrácením se k ledovým sprchám začínej pomalu. Stačí ze začátku klidně jen omýt tělo žínkou namočenou ve studené vodě.

Nastydnout můžeš i v létě

Možná si říkáš, že teď, kdy slunce hřeje, teploty atakují třicítky a ty na nějakou nemoc, rýmu, kašel či bolest v krku ani nepomyslíš, je zbytečné se prostě trápit nějakou prevencí. Ale naopak, právě v době, kdy je tvé tělo nejvíce v pohodě, je nejlepší s otužováním začít. Navíc si nemysli, že se v létě chřipkám vyhneš úplně. Letní virózy či nachlazení z přechodů z klimatizovaných místností do tepla dokáží také pořádně potrápit. A je rozhodně lepší si letní dny užívat bez rýmy a kašle. Takže hurá pod sprchu. Studenou.

A co ty? Otužuješ se pravidelně nebo by tě nikdo pod studenou vodu nedostal ani náhodou? Napiš nám do komentáře, jakým způsobem se otužuješ ty a jestli se ti kvůli tomu zlepšil zdravotní stav.

Foto: shutterstock.com

25.7.2019 10:00| autor: Alžběta Bublanová | zdroj: Shutterstock.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist