Krize v hubnutí: Šest způsobů, jak ji zažehnat.

Do teď vám šlo shazování kil přímo ukázkově, ale najednou se ručička váhy delší dobu nehýbe? Nezoufejte, je to zcela normální, i když nepříjemný stav. Poradíme vám, jak nastartovat další etapu a hubnutí dotáhnout do kýženého cíle.

hubnuti_5-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Motivace – jako první si projděte vlastní pohnutky, které vás k započetí hubnutí vedly. Naše motivace se postupem času proměňují, vytrácejí či se objevují nové. Možná je tedy čas na důkladnou revizi a stanovení nových motivů.

Metabolismus – narušená látková přeměna v organismu může při hubnutí dělat potíže. V mnoha případech si však za to můžeme samy. Přísnými a opakovanými dietami si často metabolismus zpomalíme a některé změny v jeho fungování mohou být i nevratné. Většinu škod lze ale ještě napravit, i když to může trvat delší dobu. Obrňte se trpělivostí a dejte zelenou slovu pravidelnost, a to jak ve stravě, tak v pohybu.

Metoda – zvolila jste určitý způsob redukce váhy? Například dělenou stravu, koktejly či hubnutí založené zejména na sportování? Ačkoli vybraná metoda nemusí být přímo škodlivá, pravděpodobně je příliš jednostranná a tělo na ni přestává reagovat. Takže se poohlédněte ještě po jiném, doplňkovém postupu (čaje, lunární kalendář…), samozřejmě v rámci vyváženého přístupu ke zdraví.

[[related]]

Množství – málo, nebo mnoho – to je základní otázka v případě potravin i pohybu. Pokud si nejste jista, kde byste měla ubrat či přidat, nestyďte se zajít za odborníkem. Během krátké chvíle může odhalit příčiny, nad kterými si lámete zbytečně hlavu několik týdnů, kdy váha stagnuje.

Mysl – hubnutí je vždy záležitost mozku, a to dokonce v daleko větší míře než těla. O pozitivním myšlení toho bylo napsáno už mnoho, ale opět je nutné si ho připomenout. Jakmile si vše nesrovnáte v hlavě, nepohnete se dále ani o píď. Pracovat se dá také na umění zjednodušování, zkuste si ze života postupně odstranit všechny rušivé a negativní elementy a uvidíte, že zlikvidujete i několik dalších kil.

Média – nepodlehla jste jejich tlaku a diktátu? Nemáte už náhodou ideální váhu, ale stále se srovnáváte se ženami z časopisů a reklam? Zamyslete se, možná si samo tělo řeklo dost, protože další hubnutí není třeba. Nemějte nereálné představy a uvědomte si, že kouzlo retuší je opravdu mocné. Raději se porozhlédněte po skutečných ženách, možná už dávno patříte mezi ty s normálními křivkami.

Foto zdroj: profimedia.cz

6.3.2013 8:00| autor: Lenka Šimková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist