Jídlem proti stresu?

Patříte k lidem, kteří zahánějí stres jídlem, a pak se trápíte se svojí váhou? Po přečtení následujících rad už budete vědět jak zahnat hlad vznikající právě ze stresu, a přitom nepřibrat již ani kilo.

 

Stres? Čokoláda, uzený a šlehačka? Zkuste to jinak…
Je-li tělo a duše ve stresu, instinktivně sahá k různým berličkám, a to hlavně energetickým. To je důvod, proč ti, kteří na stres nereagují nechutenstvím, dostávají chuť hlavně na tučná a sladká jídla. Vedou chipsy, čokoláda, zákusky, šlehačka nebo tučné uzené… prostě galerie nezdravých potravin a pochutin. O to hůř, že naše civilizace zmlsala naše jazýčky natolik, že si náš mozek navíc ještě vybírá to, co je hodně ochucené, aby to prostě byla bomba. A tuk chuť všeho jídla ještě zvýrazňuje a dělá ji intenzivnější. Ale na druhou stranu, většina těchto potravin tělu neprospěje, rozhodně mu nedodá sílu k překonávání stresových situací, a už vůbec nedodá potřebné živiny. Přinese vám sice rychlou dávku energie, ale její propad je pak o to horší, a znovu tu máme podrážděnost a stres. Je vám to povědomé?
Zkuste tělo přemluvit, zatnout zuby a sáhnout třeba po…
Ovesné vločky
Ty jsou bezkonkurenčně nejlepší. Obsahují mnoho vitamínu B2 a lecitinu, který uklidňuje předrážděné nervy, a celkově vám dodají vitální energii, tedy energii živou, o které tu bude ještě řeč. Rozhodnete-li se pro kůru z ovesných vloček, stačí vám, když si denně dáte nejméně jedno jídlo s obsahem ovesných vloček. Třeba ovesnou kaši nebo doma vyrobené müsli: stačí na plechu opražit vločky s oříšky a rozinkami. Je to dobrota, navíc se vyhnete zbytečné cukrové náloži, kterou obsahují komerčně vyráběné směsi. Lidoví léčitelé považují ovesné vločky nejen za jídlo, ale i za hodnotný lék, pomůže například i podrážděnému žaludku. A žaludek dostává při stresu velmi zabrat. Jestli si zároveň potřebujete udržet svou váhu, nebo nějaké to kilo shodit, podívejte se na článek Potraviny, které pomáhají hubnout.
/wp-content/uploads/files/ovesnf_vlocky.jpg

Čerstvá zelenina a ovoce
O prospěšnosti ovoce a zeleniny plné vitamínů a minerálů nemůže být pochyb, my se však podíváme ještě na její antistresový účinek. Především zastánci alternativních způsobů stravování zdůrazňují fakt, že čerstvá zelenina a ovoce, tedy to, co je „živé“ a není to nijak zpracované, konzervované, nacucané chemií, přepálené, přemražené, převařené, prostě „zabité“, vám dodá energii na úrovni nejjemnějších tělesných vibrací. Sníte-li živé jablko, přijmete do sebe jeho energii a budete se cítit živější a nabitější. Jak nejlépe zařadit zeleninu a ovoce do svého jídelníčku, se dočtete v článku Zelenina jako součást každodenního jídelníčku.

 

Sezamová semínka
Ta jsou výtečná pro svůj obsah vitamínů B, E a hořčík, který také uvolňuje přepjaté nervy i svaly. Dále obsahují celkem dost sacharidů a také vlákninu, ale to není nic proti jejich obsahu hořčíku. Sezamová semínka jsou na nervy jako dělaná, je to totiž napěchovaná nálož, kterou lze doporučit i při léčbě depresí, neuróz a psychóz.

 

Ořechy
Ořechy na nervy… to je rčení, které znáte snad všichni. Všechny ořechy obsahují hořčík, vápník, prospěšné oleje, vitamíny skupiny B a sacharidy a jednotlivé druhy pak i jiné látky. A navíc je v nich ta skrytá síla živoucí energie, která jen čeká, zabalená v tvrdé slupce, aby mohla vyklíčit. Dokážete si představit něco, co by v sobě skrývalo větší energetický potenciál?
Takže, ať věříte na „energie“ nebo na hořčík a béčkové vitamíny, směle do mandlí, vlašských i lískových oříšků, buráků, pistáciových i piniových oříšků, do kokosu i do kešu.

 

Pšeničné klíčky
Opět tu jsou vitamíny skupiny B a významně posilují imunitu organismu a celkové zdraví, dále jsou plné stopových prvků, vápník, draslík, fosfor, železo či zinek… Pšeničné klíčky jsou něčím podobným jako ořechy, také je to skrytý potenciál obrovské energie a tělu vzácných látek. Proč se ve stresové situaci nepotěšit něčím tak výtečným?

 

Banány
Obsahují hořčík, draslík a sodík, který uvolňuje tělo a zlepšuje okysličování krve, tudíž vám udrží mozek svěží. Banány jsou také osvědčeným bojovníkem proti stresu. A jsme opět na začátku, tedy, zkuste ho v kombinaci s ovesnými vločkami.

27.10.2009 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist