Jak se v zimě nastartovat, shodit pár kil a být na jaře fit

K jo-jo efektu vedou jakékoli drastické diety, které spočívají v malém množství jídla nebo dokonce hraničí s hladověním.
Naše tělo potřebuje energii, vitamíny, minerály a vlákninu – všechny tyto látky jsou obsaženy v celozrnných cereáliích.
Ovšem ne všechny cereálie na trhu jsou celozrnné. Zrna jsou totiž během zpracování podrobena tzv. procesu vymílání, během kterého jsou odstraněny otruby a klíček zrna.

Jak dodržovat správný stravovací režim

+ Jíst pravidelně 5x denně – tři hlavní denní jídla s maximálním energetickým obsahem
pro snídani 25 %, oběd 30 % a večeři 20 %

+ Nepodceňovat dopolední a odpolední svačinu s maximálně 5-15 energetickými procenty a pauzou přibližně 3 hodiny mezi jednotlivými denními jídly.

Při tvorbě jídelníčku…

+ je třeba věnovat pozornost jak výběru potravin, tak jejich úpravě

Strava by měla být dostatečně pestrá a přiměřená věku, fyzickému zatížení a zdravotnímu stavu. Jídelníček by měl obsahovat maximum celozrnných potravin, dále dostatečné množství zeleniny, ovoce a samozřejmě se nesmí zapomínat na pitný režim a pravidelnou pohybovou aktivitu.

Benefity celozrnných cereálií

+ Vláknina v celozrnných cereáliích pomáhá zajišťovat správnou funkci zažívacího traktu. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny, jako jsou některé celozrnné cereálie vyvolávají prodloužený pocit sytosti, a proto jsou důležitou součástí redukční diet.

+ Lidé, kteří jedí více celozrnných potravin v rámci vyváženého jídelníčku a zdravého životního stylu, obvykle váží méně než ti kteří jich konzumují méně a také mají menší sklony k tloustnutí.

+ Jídelníček bohatý na celozrnné potraviny pomáhá udržovat zdravé srdce.

Občas se objevují připomínky k tomu, že cereálie mají vysoký glykemický index, což vlastně znamená, že po nich máme brzy hlad.
+ Pokud je ale namáčíme do mléka nebo jogurtu dochází k poklesu glykemického indexu výsledné potraviny.

Tip info feminy: Řekni mi co jíš, a já ti řeknu jak jíst lépe… GI 55 – číslo, které vám zachrání linii!

Marie Kočí ve spolupráci s Pavlem Suchánkem,
odborníkem na výživu z IKEMu Praha. (www.nestle.cz)

NENECHTE SI UJÍT… Ukázkový týdenní jídelníček plný vlákniny!

5.2.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist