Jak pomáhá pitný režim při hubnutí

Pravidelná a racionální strava představuje základ štíhlé linie. Vedle dodržování všech jejích zásad však lehce zapomínáme, že tajemstvím úspěchu při shazování přebytečných kilogramů je kromě vyvážené stravy i dostatečný a správný příjem tekutin. Právě ten bývá jedním z nejčastějších kamenů úrazu celého našeho snažení.

A proč je voda při hubnutí tak důležitá?
Již jedna či dvě sklenice (200 – 400 ml) dokážou zaplnit žaludek a člověka rychleji zasytit. Navíc, i voda má svůj objem – a přitom neobsahuje žádnou nadbytečnou energii. Dostatečný a pravidelný příjem tekutin, například nízkomineralizovaných vod, prokazatelně podporuje látkovou výměnu a zvyšuje energetický výdej až o 30 %, protože naše tělo musí vynaložit více námahy na její přečerpávání. Už deset minut po konzumaci půl litru tekutin musí organismus začít pracovat na „vyšší obrátky“. Energetický výdej vrcholí po 30 až 40 minutách. Pokud denně vypijeme minimálně litr a půl neochucené vody, spálíme v průměru 200 kJ. Takovým způsobem může být naše tělo do roku lehčí až o dva a půl kilogramu!

Věděli jste, že nedostatečný příjem tekutin může vést až k přejídání?
Hlavní příčinou je skutečnost, že pocit hladu může být vyvolán dehydratací organismu. Každým pohybem, který přes den uděláme, pocením, dokonce i každým výdechem organismus ztrácí určité množství vody. Při ztrátě vody na úrovni asi 1 % tělesné hmotnosti vyšle naše tělo signál – pocítíme žízeň. Častokrát ho však mylně považujeme za hlad, přičemž je velmi pravděpodobné, že naše tělo namísto „něčeho malého“ pouze potřebuje vhodnou tekutinu (takovou jsou například nízkomineralizované přírodní pramenité vody, které svou kvalitou a složením odpovídají zásadám správného pitného režimu vhodného na každý den). Čekat na žízeň se však nemusí vyplácet, patří totiž mezi poslední varovné signály našeho těla. Při správném pitném režimu by se pocit žízně neměl vůbec dostavit.

Rozvrhněte si svůj denní příjem tekutin do pravidelných dávek, přičemž zkuste větší část vypít v dopoledních hodinách. Dobrou pomůckou pro stále zaneprázdněné je položit si 1,5 litrovou láhev na pracovní stůl nebo na jakékoli viditelné místo v domácnosti. Pokud v době oběda nebude poloprázdná, je nutné svůj pitný režim zintenzivnit.

[[related]]

Naše rada
Skvělým tipem při hubnutí je dopřát si každé ráno, hned po probuzení, sklenici vody nalačno. Na tento rituál si velice snadno zvyknete a zároveň tak dokonale „nastartujete“ svůj metabolismus.

Připraveno ve spolupráci s Rajec

2.8.2011 12:00| autor: redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist