Hubnutí hladem? Proč ne!

Znali ho už naši dávní předci. Důležitou roli hraje nejen v náboženství, ale také při péči o zdraví. I v dnešní době nám může být užitečným pomocníkem při očistě těla… Ano, řeč bude o půstu.

Co je půst?
Při pátrání po informacích o půstu můžeme narazit na několik nesrovnalostí. První z nich je definice toho, co vlastně půst je. Mnozí jej zaměňují s různými detoxikačními kůrami, pitím šťáv či jednostrannými dietami, kdy konzumujeme pouze jeden druh potravin. Pravdou je, že půst je stav, kdy nepřijímáme žádnou potravu, ale pijeme pouze čistou vodu. Různí se také názory na to, zda je půst pro tělo opravdu užitečný, nebo naopak škodlivý. Tady je odpověď jednoduchá – správné provedení půstu je zdraví prospěšné. Třetí nejčastější otázka zní, jak dlouho půst držet. To je velmi individuální záležitost, kterou si musí každý rozmyslet sám.

Jednodenní a vícedenní půst
Pro začátečníky je samozřejmě nejlepší začít postupně, a to jednodenním půstem. Pokud jej několikrát úspěšně absolvujete, můžete se pomalu připravovat na tři dny či týden postění se. Existují i delší doby půstu (15, 21 až 40 dní), ale ty už jsou pro opravdu pokročilé, vy to raději nezkoušejte. Jednodenní půst zvládne téměř každý (poradit s lékařem by se však měli diabetici, nevhodný je pro těhotné ženy či osoby trpící kardiovaskulárními nemocemi, depresemi apod.). V těle za jeden den nestihne dojít k závažnějším změnám, přesto se trávicí soustava blahodárným způsobem pročistí a odpočine si, což se pozitivně projeví na našem celkovém zdravotním stavu i psychice.

Jak na to?

  • půst si dobře naplánujte – můžete využít například doporučované fáze měsíce (novolunní, úplněk)
  • připravte se – již den dva předem své tělo na půst připravujte, jezte co nejméně chemicky upravených potravin, nepřejídejte se, dostatečně pijte. Vyhýbejte se kávě a alkoholickým nápojům
  • ignorujte okolí – je možné, že vás rodina a přátelé budou od půstu odrazovat. Nevšímejte si jich, je to čistě vaše rozhodnutí. Pokud vám to udělá lépe, odjeďte z obvyklého prostředí (například na chalupu)
  • odpočívejte – na půst reaguje každý jinak. Je možné vykonávat běžné aktivity včetně lehkého pohybu (procházky), jestli však zaznamenáte únavu, přejděte na odpočinkový režim
  • myslete pozitivně – spojte tělesnou očistu také s duševní, opakujte si, že děláte něco prospěšného pro své zdraví, zapuďte negativní myšlenky a snažte se celkově příjemně naladit (hudbou či další činností, která vám přináší radost)
  • nevzdávejte to – pokud se vám nepodaří hned napoprvé půst zvládnout, neházejte flintu do žita. Možná k tomu prostě nebyla vhodná konstelace. Příště to může být úplně jinak, a odměnou vám bude pročištěné tělo i mysl
  • nepodceňujte návrat ke stravě – závěrečné, ale nejdůležitější pravidlo! Pomalý návrat k běžné stravě je nezbytný a měl by trvat stejně dlouho jako samotný půst. Po půstu tedy zařaďte opět co nejvíce přirozenou potravu. Doporučuje se podušená zelenina, ovocné šťávy a postupné přidávání lehkých jídel.

[[related]]

Foto zdroj: profimedia.cz

27.2.2013 8:00| autor: Lenka Šimková
Více o tématu: hladpůsttipy na hubnutí

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist