Hubnutí a zdravý životní styl: část pátá

Nepodceňujte pitný režim. Pomáhá nám hubnout a udržet si zdraví a krásu.

V průběhu dne myslete na to, že byste měli vypít 2 až 3 litry vody. V létě i lékaři doporučují samozřejmě více, 3 až 4 litry. Pitný režim nepodceňujte. Nejenže žízeň často zaměňujeme za hlad, a jíme tak mnohem více, než potřebujeme, ale nedostatek tekutin způsobuje také únavu, bolesti hlavy, nevolnosti, závratě. Nezapomeňte tedy ke každému jídlu vypít alespoň skleničku vody a pít průběžně celý den.

V průběhu dne na pitný režim často zapomínáme, proto si zkuste pomoct, například tím, že si postavíte vodu na viditelné místo. V práci na stůl, doma na kuchyňskou linku, a vždy, když o ni pohledem zavadíte, tak se napijte.

A co pít?

Obyčejná voda – ta je úplně nejlepší. Tělu je vlastní, nejrychleji a nejlépe se vstřebá. Komu nechutná, může si ji dochutit citrónem, lístky máty nebo meduňky.

Minerálka – rozhodně vhodná pro obohacení pitného režimu, není ale dobré pít stále stejný druh, stejně tak byste jí neměli vypít litr a půl každý den. Nadměrný příjem minerálů zatěžuje ledviny.

Soda – kysličník uhličitý není pro tělo vhodný, voda jím obohacená se hůře vstřebává a můžete si tím podpořit i vznik celulitidy.

Slazené limonády – tady příjem tekutin přebíjí hromada cukru. Light verze obsahují zase hromadu umělých sladidel, které tělu také nic dobrého nedají. Ale když už máte chuť na colu, skleničku si dejte, ale do pitného režimu ji nepočítejte a myslete na to, že byste ji pak měli jít vyběhat.

Ovocné džusy – jsou zdravé, plné vitamínů a minerálů, samozřejmě pokud jsou stoprocentní, neslazené. Ale 2 dcl takového džusu, to je spíše vydatná svačina, než součást pitného režimu! Doplníte si tím energii a sacharidy, takže na svačinu v průběhu dne se hodí. Nejlepší je ale džusy ředit, aby je tělo mohlo lépe vstřebat.

Čaj – jako součást pitného režimu jsou velmi vhodné ovocné, zelené a bylinkové čaje. Působí blahodárně díky cenným látkám v nich obsažených (zejména zelený čaj). Černý čaj odvodňuje, do pitného režimu ho nezahrnujte.

Káva – je v podstatě škodlivá. Týká se to ale nadměrné konzumace, pokud si dáte jednu dvě kávy s mlékem za den, není to katastrofa. Rozhodně se ale nejedná o příjem tekutin, odvodňuje, takže ji nezapomeňte zapít skleničkou vody.

Mléko – podobně jako u džusů, mléko a mléčné nápoje jsou zdravé, ale nepočítejte je do pitného režimu. Obsahují zejména bílkoviny, vybírejte si ty nízkotučné, a dejte si je klidně k svačině nebo snídani.

Pivo – je kaloricky velmi vydatné, takže pozor na něj, nepočítá se do pitného režimu, ale spíše jako jedno jídlo! Při hubnutí by se večer pivo nemělo. Když na něj máte třeba v létě chuť, dopřejte si ho odpoledne místo svačiny.

Alkohol – "tvrdý" alkohol pokud možno úplně vynechte, je hodně kalorický a pro tělo ničím přínosný. Výborným kompromisem je vinný střik. Zředěné víno není tak kalorické a zároveň doplňujete i vodu.

28.1.2008 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist