Červená čočka

Jasně oranžové půlky čehosi, co na první pohled vypadá jako malý hrášek, tak to je červená čočka, která si pomalu, ale jistě vydobývá své pevné místo v jídelníčku.

Její původ lze vystopovat v Turecku či Kanadě, přesně to nevíme, jisté je jen to, že dnes je rozšířenou potravinou v celé Asii a postupně i v evropských zemích.

Nenadýmá – velká přednost

Po oloupání hnědé slupky má tento druh čočky červenavé zbarvení a právě chybějící slupka zlepšuje její stravitelnost a snižuje nadýmavost. Ovšem novou rostlinku z ní již nevypěstujeme, na povrchu bývá viditelný klíček, ale chybí důležitá slupka.

Co obsahuje?

Je bohatým zdrojem železa, selenu, fosforu, zinku, vitamínů B6vlákniny. Je dobře stravitelná a proto jí lze zařadit i do prvních příkrmů pro děti či nemocné. Díky pomalu se uvolňujícím škrobům je vhodná i pro diabetiky.

Při vaření žloutne

Bohužel její krásná barva se varem rychle ztrácí a čočka má nakonec žlutavý odstín, rychle se rozváří na kaši, zhruba za 12 minut dostanete nevábně vypadající žlutou kaši, která však výborně chutná v kombinaci s uzeninami, zeleninou či lečem. Je vhodná do polévek i jako příloha k masu, potom ji musíme při vaření důsledně hlídat, aby se úplně nerozvařila na kaši.

Červená čočka je skvělým cenově dostupným obohacením našeho jídelníčku.

8.9.2008 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist