6 tipů pro efektivní cvičení

Bohužel se to stává. Cvičíte a stravujete se správně, a přesto nejsou výsledky patrné. Čím to je? Co děláte špatně?

Může se jednat o důsledek neefektivního cvičení a špatné „zdravé“ stravy. Nic se nemá přehánět. Femina vám nyní přináší několik užitečných tipů, které vám pomohou opravit váš dietní a cvičební plán a koordinovat je tak, aby byly výsledky co nejlepší.

Omezte cvičení na 30 – 40 minut

Dlouhé tréninky nejsou zdaleka tak účinné jako kardio vměstnané do 30 – 40 minut, při kterém se velmi efektivně spalují kalorie. Cvičení s vysokým nasazením a intenzitou během kratší doby je mnohem účinnější než delší a tím pádem pozvolnější trénink.

Cvičte intenzivně, ale s menší rychlostí

Při posilování a cvičení ovšem zbytečně nespěchejte. Za prvé si můžete ublížit, a za druhé pracují svaly usilovněji, pokud cvik provádíte po delší časový horizont a na procvičovanou svalovou skupinu myslíte. Tedy každý pohyb „procítíte“.

Oddych je důležitý

Mezi jednotlivými cviky je nutná malá pauza, během níž se sval dokáže regenerovat, a vy pak můžete pokračovat v efektivním cvičení. Důležité tedy je, nechat svaly odpočinout nejen mezi cviky, ale i během dnů mezi cvičením. Není vhodné chodit cvičit každý den, ale ob den.

Měňte a mixujte cvičební metody

Měňte svůj trénink každé dva týdny tak, abyste zapojila všechny svalové struktury. Střídejte kardio a posilovací cviky. Nezaměřujte se pouze na problematické partie, ale věnujte se i ostatním částem těla, abyste měla vyvážený trénink, a pak i krásně vyváženou postavu. Důležité je vědět, že když chcete zhubnout, je nutné se zaměřovat na celé tělo.

Kardio vás chytí za srdce

Existuje mnoho kardio tréninků, které jsou zábavné a příjemné, a při kterých bude vaše tepová frekvence stoupat pěkně nahoru a vy začnete spalovat kalorie. Výběr je pouze na vás. Vyberte si cvičení, které vás bude bavit a přinášet vám co největší požitek. Mezi kardio patří běh, cyklistika, plavání, turistika, veslování, zumba, ale i jiné taneční tréninky, které jsou velmi zábavné a zdravé.

Proteiny a sacharidy

Proteiny pomáhají obnovovat unavené svalstvo a sacharidy nám dodávají energii během cvičení. Libové maso, zelenina a ovoce, stejně jako celozrnné potraviny jsou velkým zdrojem bílkovin a sacharidů. Tuky, mimochodem, mají také velmi velký význam. Tuky, kromě toho, že zabezpečují vstřebávání vitaminů rozpustných v tucích, a vlastně žádná buňka by nez mastných kyselin nemohla přežít, chrání také vnitřní orgány před poškozením a teplotními výkyvy, čímž zaručují naše zdraví. Takže to nepřehánějte ani s drastickými dietami!

21.2.2011 12:00| autor: Pavlína Brettová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist