5 nejčastějších chyb při hubnutí

Vidina ideální váhy nám často může úplně zatemnit mysl a my na svém těle napácháme víc škody než užitku. Navíc se to na internetu hemží spoustou rad, které slibují zázračné hubnutí. Na co si dát při hubnutí pozor?

1. Zázračná dieta neexistuje

Hned na začátku zopakujme jednoduchou věc – účinně a trvale zhubnout můžete pouze změnou jídelníčku, racionálním stravováním a pravidelným pohybem. Bohužel se stále objevují nové zázračné nápoje, pilulky a prášky. Mohou sice zafungovat, ale stále je polykat nemůžete, a jakmile se vrátíte k běžné stravě, dostaví se jo-jo efekt. Podobně dopadnete i s nevyváženou dietou (např. pouze konzumace bílkovin), kdy si navíc koledujete o zdravotní problémy, protože tělu budou chybět další živiny.

2. Jezte i po 17. hodině

Jeden z dietních mýtů tvrdí, že pokud nebudete jíst po 17. hodině, zhubnete. To je sice pravda, ale budete se cítit dost unaveni. Tělo na spánek potřebuje energii, a pokud ulehnete s kručením v žaludku, váš spánek nebude kvalitní. Je navíc dobře známo, že nedostatek spánku vede k tloustnutí. Ideální doba na večeři je asi 3 hodiny před ulehnutím. Pokud chodíte spát v deset večer, dejte si večeři kolem sedmé hodiny.

[[related]]

3. Dopřejte si zdravé tuky

Častou chybou při hubnutí je vynechání tuků. Samozřejmě, že v redukční dietě nemá co dělat smažené jídlo a tučné maso, ale zcela vynechat tuky je nesmysl, protože tělo ty zdravé potřebuje, mj. například k metabolismu určitých vitamínů. Salát si proto klidně zakápněte olivovým olejem – a bez výčitek. Zdrojem kvalitních tuků jsou mořské ryby nebo ořechy a semínka.

4. Pozor na skryté cukry a sladidla

Při hubnutí se často snažíme omezit bílý cukr. To je jistě správné. Jenže se může skrývat i v potravinách a nápojích, kde bychom to nečekali. Pozor si například dejte na cukry v džusu. Není ani příliš vhodné utíkat k potravinám a nápojům s umělými sladidly, která např. způsobují bolesti hlavy a jinak negativně působí na lidské zdraví.

5. Jezte často dopolosyta

Hladovění neznamená redukční dietu. Sice při vynechání jídla budete hubnout, ale můžete si tím způsobit jak zdravotní problémy, tak i jo-jo efekt, který se dostaví, jakmile začnete normálně jíst. Vyhladovělé tělo si totiž bude dělat zásoby na horší časy. Jezte proto pravidelně pětkrát až šestkrát denně dopolosyta. Nepřejídejte si, sestavte si vyvážený jídelníček a buďte spokojeni. A samozřejmě nezapomínejte na pitný režim.

A jaké jsou vaše nejčastější chyby, které jste udělali při hubnutí?

17.9.2012 12:00| autor: Jana Poncarová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist