11 tipů jak přemoci jarní únavu

Projevuje se nápadným klimbáním a zíváním. Jarní únava je peklo. My ale víme, jak nad ní zvítězit!

1. Rozpohybujte ztuhlé svaly
Pohyb je jednou z klíčových prevencí proti jarní únavě. Svižnější pohyb (například při cvičení, běhu apod.) stimuluje krevní oběh a tělo se tak zbaví nejen škodlivin, ale i stresu, úzkosti a špatné nálady. Své opodstatnění má i postupné otužování organismu, které děláme postupně, ne najednou, nejlépe sprchováním.

2. Vyzkoušejte saunu
Saunování působí antistresově a celkově regeneruje organismus. Je vhodné tam zůstat tak dlouho, dokud se cítíte příjemně.

3. Dodržujte pitný režim
2 až 3 litry denně – tolik tekutin bychom měli přijmout, a to v podobě bylinných čajů, vody, džusů či minerálek. Z čajů doporučujeme například kopřivový, který celkově pročistí organismus. Pampeliškový čaj zase odlehčí trávicí trakt.

4. Nebojte se odpočívat
V předjarním období je také dobré dopřát si nějaký ten relax. To, že je venku najednou krásně neznamená, že musíte nutně najet na 24 hodinový aktivní režim. Sejděte se s přáteli, dělejte si každodenně malé radosti. Dopřejte si chvilku pro sebe, myslete na příjemné věci. Budete sami překvapeni z toho, co dokáže procházka a  sluneční světlo. Slunce naše tělo potřebuje pro tvorbu vitaminu D a látek, které zlepšují náladu. A konec konců, pokud na přírodu příliš nejste, ani masáž nebo bublinková koupel neuškodí.

5. Zásobujte tělo vitamíny
Nejzákladnější vitamíny jako: A, B, C, zinek či selen je v tomto ospalém období nutné neustále a pravidelně doplňovat. Velmi dobrým doplňkem pro imunitní systém je samozřejmě hlíva ústřičná a Echinacea. Dále pak jakékoliv ovoce a zelenina, nejlépe v syrovém stavu.

6. Odlehčete jídelníček
Vaše zažívání potřebuje probudit a očistit se od toxinů a dalších mastných kyselin. Proto se vyhýbejte těžkým a mastným jídlům. Strava by měla převážně skládat z lehkých pokrmů, které jsou bohaté na vitaminy a nejsou těžké pro váš žaludek. Úplně vynechte fastfoody a podobná stravovací šidítka.

7.  Detoxikujte organismus
V jarním čase, kdy se tělo regeneruje a potřebuje se zbavovat „odpadu“, který se v těle za celou zimu nahromadil. Omezte kouření a konzumaci alkoholu na minimum. A pijte detoxikační čaje. Také je dobré jíst močopudné ovoce, neboť močí odchází většina toxinů.

8. Zhluboka se nadechněte
Správné dýchání (například při stresových situacích) donutí tělo k produkci hormonu kortizolu, který mobilizuje energetické zásoby. Tělo díky tomu psychický tlak a nápor mnohem lépe snáší.  Je proto dobré soustředit se na hluboké a pravidelné dýchání do břicha – k tomu může značně dopomoci i cvičení jógy.

9. Zahřešte si s čokoládou
Čokoláda dokáže navodit pocit štěstí a spokojenosti. Obsahuje totiž fenyletylamin, jenž mírní pocity strachu, úzkosti a napětí. Ale znáte to, všeho s mírou!.-)

10. Podlehněte kouzlu barev
Barvy jsou skutečně všemocné. Pokud naplníte váš domov zelenými rostlinami, pak vězte, že to bude mít nejen blahodárný účinek na váš zrak, ale zajistíte si tak i příjem čerstvého kyslíku. Barvami nešetřete ani při výběru toho, co si vzít na sebe. Pozitivní, povzbuzující barvy pomáhají proti depresím, pesimismu, nespokojenosti a letargii.

11. Vsaďte na bylinky
Svěřit se do rukou alternativní, přírodní medicíny je vždycky dobrý nápad.  Perfektní volbou je například ženšen. Ten  posiluje organismus, působí stimulačně a relaxačně na centrální nervový systém.  Dále také podporuje srdeční činnost, zlepšuje střevní peristaltiku, snižuje hladinu krevního cukru a pomáhá organismu mobilizovat energii k zvládnutí fyzicky i psychicky náročných situací. To takový  koenzym Q10 je látka podobná vitamínům. Najdete ji ve všech buňkách lidského těla. Pokud máte koenzymu nedostatek, můžete se cítit vyčerpaní a snadněji onemocníte. Tato látka totiž vytváří v buňkách zásoby energie, která vám dodá potřebnou vitalitu a zpomalí stárnutí.

Důležité varování! Není únava jako únava!
Déletrvající únava (týdny, měsíce) může signalizovat závažné onemocnění organismu jako například deprese, systémové onemocnění pojiva, chudokrevnost, onemocnění štítné žlázy, onemocnění srdce atd. … Situaci v tomto případě nelze podceňovat – poraďte se o svém zdravotním stavu s lékařem.

1.4.2011 2:00| autor: Lucie Elen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist