10 druhů zeleniny, které vám pomohou zvýšit imunitu

Nic naplat, létu už je odzvoněno. Chladnější počasí podzimu nás halí do svetrů, ani ty ale před nachlazením někdy ochránit nedokážou. A přitom stačí tak málo – vyšší přísun zeleniny. Které druhy konzumovat, aby se posílila obranyschopnost organismu?

Česnek

Patří právem mezi nejzdravější zeleninu. Díky obsahu alicinu pomáhá chránit buňky a předcházet tak chronickým onemocněním. Česnek je přírodním antiseptikem – chrání před rakovinou, infekcemi a nachlazením. Podle některých vědců může také zbrzdit nemoci spojené se stářím, například mozková onemocnění, šedý zákal či artritidu.

Brukvovité

Růžičková kapusta, kedlubna, zelí, kapusta, květák, brokolice. Isiothykanáty, které se z této zeleniny uvolňují, působí proti karcinogenům. Například brokolice může zabránit vzniku zhoubných buněk při rakovině prostaty – musí být ale konzumována čtyřikrát týdně. Zelí, coby prostředek k posílení imunity, využívali už staří Řekové.

článek

Cibule

Je bohatá na querceetin, což je silný antioxidant, který pomáhá nejen v boji proti rakovině, ale i proti alergiím a rovněž dovede snížit tlak. Stejně jako česnek obsahuje alicin.

Houby

Jejich síla spočívá v tom, že posilují aktivitu buněk NKT, které dokážou odstranit buňky napadené virem. Pomáhají redukovat riziko onemocnění rakovinou prsu, zpomalují růst tumorů.

Rajčata

Jsou největším zdrojem lykopenů, které pomáhají proti rakovině prostaty. Navíc obsahují velké množství antioxidantů, jež podporují imunitní systém.

Červená řepa

Je bohatá na železo a napomáhá tvorbě krvinek. Pomáhá nejen chránit před rakovinou a srdečními onemocněními, je také dobrá na pročištění orgánů.

Špenát

Kromě beta-karotenu, jenž tělo mění na vitamin A, obsahuje také zinek – ten chrání proti chorobám – a vitamin C, který zvyšuje odolnost vůči infekčním onemocněním a nachlazení, a vitamin B dodávající tělu sílu a vitalitu.

článek

Artyčok

Cynarin obsažený v artyčoku je látkou, ceněnou pro schopnosti detoxikace. Vitamin B zase zvyšuje mentální schopnosti a posiluje imunitu.

Červená paprika

Je v ní hodně vitaminu C, a tak může její konzumace výrazně posílit imunitu. Na rozdíl od paprik zelených či žlutých obsahuje vyšší množství beta karotenu.

Sladké brambory (batáty)

Oranžová, sladší varianata klasických brambor, obsahuje beta karoten a také vlákninu a vitamin E, který zlepšuje kvalitu pokožky.

 Foto: profimedia.cz

25.9.2013 10:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist