Zázračný zinek

Nezbytný pro krásu vlasů, nehtů a kůže, ale i pro zdravé kosti!

Výskyt

Zinek je důležitou látkou i pro vegetariány. Jde totiž o stopový prvek, který organismus potřebuje v nepatrných dávkách. Vyskytuje se ve většině potravin, hlavně v játrech a tmavém masu. Také ve vaječném žloutku, mléčných výrobcích, celozrnné mouce, obilovinách a výrobků z nich. Obsahují ho i mořské plody, zejména ústřice. Vegetariáni tedy získávají zinek hlavně z velkého množství celozrnných obilnin..

Význam

Doporučené denní množství je 15 mg (zdravý člověk), 20 mg (těhotné ženy) a 25 mg (kojící matky). Zinek zajišťuje funkci četných enzimů a tím normální růst a vývoj. Podporuje vylučování inzulínu a vitamínu A. Z nedostatku zinku může vzejít opožděný tělesný, duševní i pohlavní vývoj. Častá je neplodnost a pomalé hojení ran.

16.10.2007 12:00| autor: Renata Petříčková
Více o tématu: inzulinzinek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist