V menopauze choďte na procházky

Ženy v přechodu nemohou udělat nic lepšího, než chodit. Zní to sice trochu jako slovní hříčka, ale podle odborníků skutečně pravidelná chůze v tomto období výrazně snižuje míru úzkostí, stresu a depresí.

Jako nejúčinnější se jeví svižná chůze pětkrát denně po dobu asi hodinu a půl.

Stále více žen se přitom v tomto kritickém hormonálním období života snaží nalézt úlevu symptomů v přírodní medicíně.

Nejvýraznější účinky měl pravidelný a intenzivní pohyb na psychiku žen po menopauze. Ty zažívaly nejméně stresu, úzkostí a depresí ve srovnání s těmi ženami, které se pohybovaly minimálně.

Studie amerických odborníků sledovala 380 žen v průměrném věku 42 let během osmi let jejich života. Závěry byly publikovány v odborném časopise Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

Cvičení mělo výrazně blahodárné účinky na psychické zdraví žen v menopauze, ale nemělo žádný vliv na potlačování dalších symptomů jako návalů horka a třesu.
Pravidelný pohyb je však také prevencí řady dalších chorob jako diabetu a srdečních onemocnění.

7.1.2008 12:00| autor: Famous

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist