Sedm chyb, kterých se dopouštíme při cvičení

Tolikrát si dáváte předsevzetí, že se začnete pravidelně hýbat, vydržíte to však sotva týden. Proč tomu tak je? Možná se dopouštíte některé z následujících chyb.

1. Přehnané cíle
Naposledy jste si zacvičila při tělocviku na střední škole. Tenkrát jste uběhla dvanáctiminutovku bez větších útrap, vyšplhala na tyč, obratně položila nohy za hlavu. Dneska se pokoušíte běžet parkem a padáte na první lavičku. Jak je to možné? Zkrátka už nemáte kondici a nezískáte ji hned během prvního běhu. Pro začátek nasaďte volnější tempo a nepřepínejte síly. Vyšší laťky nasazujte postupně.

2. Žádné cíle
To je druhý extrém. Nevíte, proč to vlastně děláte? Jenom proto, že se všude mluví o tom, jak je cvičení zdravé? Pak nemáte tu správnou motivaci. Dlouhodobých cílů můžete mít více – posílení svalů, úbytek tuku, zlepšení krevního oběhu, úleva od bolesti hlavy a zad. Navíc se nezadýcháte při dobíhání tramvaje.
Čtěte: Hubnutí – Proč cvičit?

3. Přehnaná očekávání
Nemyslete si, že po týdnu hopsání po parku zhubnete pět kilo a budete schopna uběhnout maraton. Výsledky na sobě nebudete pozorovat hned, dostaví se až časem. Není proto dobré se po cvičení hned vážit a s nedočkavou nadějí si měřit obvod pasu.

4. Špatná technika
Jeden správně provedený cvik má na tělo mnohem lepší účinek než deset cviků provedených špatně. Platí to zvláště u posilovacích strojů. V posilovně se proto vyplatí začít společně s trenérem, nespoléhejte na to, že všechno jen odkoukáte od jiných posilujících.

5. Špatně zvolený druh cvičení
Kamarádka chodí ráda na aerobik a chcete se k ní připojit, mezi poskakujícími holčinami v těsných dresech si však připadáte jako poleno. Po první lekci to vzdáte, a s tím i veškeré další sportovní aktivity. To je ovšem škoda. Vykoumejte nejprve, co vás baví a je vám přirozené. U takové aktivity bude větší šance, že se jí budete chtít věnovat pravidelně.
Jak si najít správné cvičení

6. Přehlížení zdravotní stránky
Cvičením samozřejmě posilujeme zdraví, ale jestliže se už s nějakým zdravotním problémem potýkáme, přílišná zátěž nám může naopak uškodit. Lidé se srdečními vadami se nemohou honit na hřišti za míčem až do vyčerpání, jedinci s onemocněním kloubů by měli dát přednost plavání a vodnímu aerobiku před během a skákáním. Máte-li zdravotní potíže, nechte si vhodný sport doporučit lékařem.
[[related]]
7. Opomíjení zdravé stravy

Dieta vám nepomůže shodit váhu bez cvičení, a stejně tak ani samotné cvičení bez úpravy jídelníčku nebude mít ten pravý efekt. Když změna stylu, tak celková. Kalorie přijaté z tlačenky a dortu se vyběhají, ale tuk je uložen. Zelenina, ovoce, celozrnné pečivo a libové maso by měly mít ve vaší stravě dominantní postavení – bude se vám tak i sportovat s větší lehkostí.
Vše o zdravém jídleníčku najdete v článku: Naučte se zdravě jíst

13.6.2012 10:00| autor: Libuše Burger

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist