Proč je lepší velký zadek než buclaté bříško?

Postavu, nebo-li fyzickou stavbu našeho těla můžeme posuzovat ze dvou pohledů – zdravotního a estetického. Zpravidla však spolu tato dvě stanoviska úzce souvisí. A proto máte-li větší zadeček, pak vězte, že jste na tom daleko lépe než majitelky postavy typu „jablko“, kterým se tuk shromažďuje v oblasti bříška. A proč?

Z estetického pohledu….
Žena s postavou „přesýpacích hodin“ je od pradávna považována za symbol plodnosti a krásy – dnes je populárním označením pro tento typ ženského těla slovo „sex symbol“. Typickými znaky jsou úzká a jemná ramena, větší prsa, útlý pas a širší boky na které navazuje o něco větší pozadí. Mužům se ženy s takovými liniemi líbí daleko víc, než vyhublé modelky, ale i než boubelky. Prostě a jednoduše… když máte štíhlé paže, a linii pasu výraznou v poměru k bokům, pořád vypadáte štíhle.

Ženy, jimž se veškeré tukové buňky hromadí na břiše zase naopak vypadají korpulentní a oplácané, byť mají třeba hubené nohy, malý zadeček nebo štíhlý obličej. Větší bříško je většinou totiž skutečně doprovázeno plochým pozadím a gazelími nožkami. Pokud se tuk usazuje i jinde než kolem pupíku, pak je to zaručeně na pažích, bocích a v oblasti prsou. „Jablková“ postava je ne příliš pěkná na pohled a také se obtížněji formuje. O důležitější je pak zdravý životní styl.

Čtěte: Naučte se zdravě jíst

Ze zdravotního pohledu…
Ženy s baculatým bříškem mají kromě kupy starostí se svým vzhledem navíc ještě větší procento úmrtnosti na zhoubné nádory. Kromě toho je „rosolovitá přední část“ také předpokladem pro vysoké riziko onemocnění srdce a cév. Významně stoupá i riziko vzniku rakoviny ledvin nebo rakoviny tlustého střeva. A kdo může za takzvané „permanentní těhotenství“?

[[related]]

Z velké části jsou na vině hormonální procesy a genetika, podle nejnovějších výzkumů však i tyto zdánlivě nevlivnitelné procesy úzce souvisí s životním stylem a stravovacími návyky. Nejnovější výzkumy epigenetiky prokazují, že správným stravováním se dají upravit i nepřiznivé genetické dispozice, a naopak, nevhodným způsobem života si lze přivodit dlouhodobé poškození přirozených procesů v těle. To bylo prokázáno na dvojčatech, u kterých byla stejná genetická výbava, avšak v dospělosti zcela rozdílný životní styl.

Může vás to překvapit, ale nemalou roli hraje i špatné držení těla nebo třeba neustálé nošení vysokých podpatků. Obojí totiž způsobuje nerovnoměrné zatěžování jednotlivých svalových skupin.

Nejlepší způsob, jak zatočit s vypouleným bříškem je cvičení a životospráva, upravená na základě konzultace s dietologem. Útrobně uložený tuk, jak se odborně tučné břicho nazývá, totiž jen tak nějakým „hopsáním“ a už vůbec ne hladověním, neshodíte.

26.8.2011 12:00| autor: Lucie Elen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist