Nezapomínejte sami na sebe!

Chodit do práce, starat se o domácnost, o manžela, a nezapomínáte přitom na sebe? Udělejte tomu přítrž a uvědomte si, že vaše zdraví je to nejdůležitější. Dostaňte se do kondice a posilte své zdraví!

Objasníme vám několik mýtů, které většinu z nás odrazují od cvičení a péče o své tělo. Třeba se nakonec přistihnete, jak se vám strašně líbí chodit na jógu, jak vás to skvěle nabijí energií. Jak se vám hezky pročistí hlava, když si jdete zaběhat, a v neposlední řadě uvidíte, jak se vám hezky vytvaruje postava.


1. mýtus – Nejsem sportovní typ, i kdybych chtěl, nejde to

Realita: Je mnoho způsobů, jak do svého dne zahrnout více fyzické aktivity. Není potřeba, abyste se přes noc stali fotbalisty, atlety či maratonci. Začněte například parkovat své auto pár bloků dále od kanceláře, zvykněte si chodit po schodech, při telefonování se procházejte, místo posílání e-mailů občas zajděte za kolegy z jiného patra. Dokonce, i když se vrtíte a různě ošíváte, spotřebováváte více energie než při klidném sezení a v neposlední řadě je velmi prospěšné více se věnovat domácím pracím, nejen že uděláte něco pro své tělo, ale i pro svého ducha a celou rodinu.

2. mýtus – Je už pozdě začínat teď se cvičením
Realita: Výzkumy potvrzují, že ani po 90. narozeninách není pozdě. I když jste cvičili naposledy na základní škole, začnete-li nyní, zlepšíte si zdraví. Zároveň se vyhnete mnoha zdravotním problémům, které mohou přijít společně se zvyšujícím se věkem. Jak zpomalit stárnutí nebo se ho pokusit oddálit, najdete v článku Zastavte stárnutí!

3. mýtus – Cvičení je otrava
Realita: Je důležité vybrat si aktivitu, která vám bude nejen vyhovovat, ale také vás bude těšit. Bude tak také více pravděpodobné, že u ní vydržíte. Každý pohyb má své alternativy, jízdu na kole tak můžete praktikovat přímo doma na rotopedu, zajít si do fitness centra nebo vyrazit přímo do přírody. Je to jen na vás. Baví vás spíše kolektivní sporty nebo jste spíše individualista? Těší vás „dát si ve fitness centru pořádně do těla“ nebo je vám milejší potěšit se procházkou do přírody? Výběr je široký, záleží jen na vašich možnostech.

4. mýtus – Budu-li jako žena posilovat, narostu na objemu

Realita: Jste-li žena, vaše tělo se změní – zpevní se, sníží obsah tuku a stane se pružnější, kulturista se z vás však přes noc nestane. Ženské tělo nedisponuje potřebným množstvím testosteronu, aby vytvářelo stejné množství svalové hmoty jako u mužů.

5. mýtus – Cvičit je nebezbečné
Realita: Budete-li dodržovat doporučení svého lékaře a vyhnete se nárazovému jednostrannému zatížení bez rozcvičení, pak je cvičení zcela bezpečné. Nebezpečným je pro vás naopak nedostatek pohybu.

6. mýtus – Zdravé stravování a cvičení zabere spoustu času
Realita: Dodržování zdravého stravování a dostatek pohybu vám nezabere tolik času, jak si myslíte. Není potřeba si vyčlenit z každého dne určitý díl pro některou z pohybových aktivit. Stačí věnovat se mu průběžně během dne a v nejlepším případě využívat čas, kdy na něco čekáme nebo jsme neproduktivní. Podívejte se na článek Staňte se labužníkem a neztloustnete!, dozvíte se, jaká strava je pro vás nejlepší.

7. mýtus – Už si nebudu moci vychutnat své oblíbené jídlo
Realita: I když jste si stanovili zdravou dietu, neznamená to, že si čas od času nemůžete dopřát svůj oblíbený pokrm. Je také mnoho způsobů, jak si jej později připravit zdravěji a přitom stejně chutně. Budete-li častěji vyvíjet nějaký pohyb, i vaše chuťové preference se budou postupně měnit.

8. mýtus – Abych dosáhl pokroku, musím něco vydržet
Realita: Není v žádném případě potřeba trpět. Pohyb by vám měl činit radost a být příjemný. Každý začátek však s sebou nese i určité nepohodlí. Začínejte pozvolna a těšte se ze změn, které na sobě brzy pocítíte.

9. mýtus – Přibírání na váze je s věkem nevyhnutelné, nemá cenu s ním bojovat

Realita: Cvičení může působit proti přirozené tendenci přibývat s věkem na váze. Od 25 let se mám zpomaluje metabolismus o 5 % každý rok, ztrácíme postupně svalovou hmotu a ukládá se nám více tuku. Zdravou stravou a pravidelným pohybem můžeme tuto tendenci přinejmenším zmírnit a uchovat si své tělo ve stále dobré kondici.

10. mýtus – Chci-li se dostat do formy, musím si zaplatit tréninky nebo si koupit drahé nářadí.

Realita: Pohyb můžete vykonávat kdykoliv a kdekoliv, nepotřebujete ani drahé stroje ani nářadí. Je jen na vás, jaký druh pohybu si zvolíte, kolik se rozhodnete investovat. Pohyb je přirozená věc a pokud neholdujete náročným sportům, nic vás stát nemusí.

Vyvrátili jsme nyní 10 základních mýtů a nyní se už jen pusťte do práce a těšte se z pohybu samotného a taky z výsledků, které se co nevidět dostaví! Mějte se rádi a nesnažte se vymýšlet si nejrůznější výmluvy, uškodili byste jen sami sobě.

Zdroj: www.work-life.cz

13.1.2010 12:00| autor: redakce
Více o tématu: tipy na hubnutí

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist