Nervy na pochodu? Nauč se jednat s chladnou hlavou v každé situaci

V běžném životě je spousta situací, které tě málem doženou k infarktu. A když si zpětně uvědomíš, kvůli čemu jsi propadla hysterii, tak nechápeš. A pak si říkáš, že bylo zbytečné seřvat prodavačku v obchodě, která vůbec nemohla za to, že nemají plnotučnou smetanu. Také máš občas nervy na pochodu? Poradíme ti, jak v takových chvílích zachovat chladnou hlavu a rychle a efektivně se uklidnit.

stres--1100x618.jpg

Nestíháš, ujede ti tramvaj, v obchodě je dlouhá fronta, vytočí tě manžel, děti či kolega a to zrovna v tu nejnevhodnější dobu? V takových chvílích máš prostě nervy na pochodu, a tak není divu, že ti sem tam unikne sprosté slovo nebo dokonce celá plejáda ostřejších výrazů. Ale hlavně tím trpí tvoje zdraví, protože stres je největší spouštěč nemocí. Jak zachovat i ve stresových chvílích chladnou hlavu? Tady máš pár tipů:

Dýchej

Jestli jsi někdy cvičila jógu, tak víš, že dechová cvičení dokáží zázraky, a jestli máš nervy na pochodu, tak tohle určitě vyzkoušej. Samozřejmě, že nejlépe se zklidníš v leže či v tureckém sedu, ale ne vždy je to možné. Nevadí. Zhluboka dýchat můžeš klidně i v tramvaji nebo na pracovní poradě. Nejdůležitější je si svůj dech vůbec uvědomit. Pořádně se nadechni nosem a snaž se dýchat i do spodní části žeber, chvíli dech pozastav a pak pomalu vydechni. Účinné je také si při nadechnutí zacpat ukazováčkem jednu nosní dírku a při výdechu druhou, ale to chápeme, že toto cvičení budeš praktikovat raději v soukromí.

Mysli pozitivně

Je nám jasné, že pokud sedíš v taxíku a jen s hrůzou sleduješ kolony na silnici a modlíš se, ať stihneš letadlo na tvou vysněnou dovolenou včas, tak se ti hlavou honí jen samé negativní myšlenky. S největší pravděpodobností ti letadlo ale neuletí, a tak je zbytečné, aby ses stresovala. Představuj si, jak vše dobře dopadne a mysli zkrátka pozitivně. Kolikrát se totiž nervujeme neoprávněně a zabýváme se problémy, které ještě nenastaly.

Představ si, že jsi ve filmu

Pokud prožíváš obtížnou situaci, se kterou možná ani nemůžeš hnout, ale jen čekat, jak to dopadne, tak se podívej na samu sebe jako bys byla filmu. Prostě jen pozoruj dlouhou frontu v obchodě či rozzuřeného šéfa, který tě už po sté kárá neoprávněně, a říkej si, že tebe osobně se to netýká. Získáš tak odstup a možná tě napadne, jak z toho ven. Ale to chce klid, a ten získáš tím, že nebudeš tolik zainteresovaná. Znáš přeci ty chvíle u televize, kdy radíš hrdinům a nechápeš, proč tak vyšilují?

Zeptej se sama sebe, proč se stresuješ

Šílíš z toho, že venku lije jako z konve a ty jsi uvízla v kavárně, a nemáš u sebe deštník? Tak si dej v klidu kafe, není kam spěchat. Táhneš za ruku dítě, že už musíte být dávno doma, protože potřebuješ dělat oběd? A proč to tak spěchá? Když budete jíst o čtvrt hodiny později, nic se nestane. Je jen málo situací, kdy tvé zpoždění by mělo opravdu fatální důsledky. Tak až zase příště chytneš „nerva“, pátrej po tom, proč vlastně jsi nervózní. Kolikrát se nervujeme jen kvůli nějakým ustáleným vzorcům chování, a přitom můžeme být klidně v pohodě.

Pořiď si antistresové pomůcky

Jestli máš často nervy na pochodu a sama se uklidnit nedokážeš, nos u sebe relaxační pomůcky. Antistresový míček, který v případě nouze použiješ, se ti hravě vejde do kabelky. Stačí si ho chvíli mačkat a je po stresu. Vyzkoušet můžeš také akupresurní prstýnky, kroužky či gelová vajíčka. Naším žhavým tipem je antistresová kostka. Každá strana nabízí rozmanitá tlačítka, tedy jiný druh relaxace a uvolnění.

Zajez to a zapij to

Nejlepší na nervy je si je obalit. Nemáme teď na mysli pořádně mastným bůčkem a půllitrem piva, ale spíše něco méně kalorického. Ořechy, tmavá čokoláda nebo borůvky jsou výborným pomocníkem proti stresu. Navíc pojídáním těchto dobrot se zaměstnáš také něčím jiným než jen samými problémy. Pokud jsi v napětí, tak někdy stačí vypít jednu sklenku vody. Jedním z nežádoucích účinků dehydratace je podrážděnost a ztráta soustředění. Není pak divu, že tě ledacos vyvede z míry. Na uklidněnou také zabere bylinkový čaj.

Stačí málo a hned se vytočíš nebo tě jen tak něco nerozhází? Napiš nám do diskuze, co pomáhá na uklidnění tobě.

Foto: Shutterstock.com

31.7.2018 4:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist