Nenechte se stresovat!

Vysoké nároky v práci, neshody s partnerem, tíživá finanční situace… Snad v každém životním období se najde něco, co nám bere duševní rovnováhu a přivádí nás ke stresu. Když nám ten přeroste přes hlavu, máme nakročeno k depresi a psychosomatickým chorobám.

 

Stres se může projevovat různými způsoby – nervozitou, nespavostí, bolestmi hlavy, bušením srdce… Jistě, můžeme si vzít prášky na uklidnění nebo paralen proti bolesti hlavy, ale tím jen potlačíme projev stresu a neodstraníme jeho příčinu.

Druhý den se s tím samým zdravotním problémem setkáme znovu. Při boji se stresem je důležité uvědomit si jeho původ a snažit se stresovou situaci konstruktivně vyřešit. Nabízíme vám několik tipů, jak na to:

1. Myslete pozitivně

Možná máte kolem sebe hrstku lidí, kteří si ustavičně na něco stěžují. Když přijdou o práci, naříkají, že nemají peníze, když ji naopak dostanou, celí ztrhaní dramaticky líčí, jak jsou v jednom kuse vyčerpaní. Pokud cítíte, že do této roviny sklouzáváte i vy, rychle s tím něco udělejte. Důležité je, zachovat optimismus a najít si v každé životní situaci něco pozitivního. Nakonec je pravda, že všechno zlé je k něčemu dobré.

2. Na chvíli vypněte

Pravidelně se věnujte činnostem, které vás ze srdce těší, i když jde třeba jenom o krátké posezení u kávy nebo pozorování rybiček v akváriu. A pokud se ocitnete v takovém pracovním zápřahu, že si ani tu kávu nedopřejete, snažte se aspoň myslet na něco hezkého – na včerejší milování nebo na veselé zážitky z dovolené.

3. Dbejte o své zdraví

Je-li organismus v dobré kondici, se stresovou zátěží si poradí mnohem snáze než tělo unavené a oslabené. Lidé pod tlakem často z nervozity přes den vůbec nejedí, ale zato vykouří krabičku cigaret v přesvědčení, že je nikotin uklidňuje. Ve skutečnosti je to jen vážná zadělávka na žaludeční vředy… a stres se tím nezmenší.

Celý článek si přečtete v Shine zde.

 

 

Zdroj: www.shinemag.cz

 

25.6.2009 12:00| autor: Redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist