Hubnutí a zdravý životní styl: část třetí

Jediným způsobem jak můžete přimět své tělo ke správnému fungování, je pravidelnost. Nikoli náhodný, ale racionální, tedy promyšlený přístup ke stravování.

To, že někdy nestihnete celé dopoledne něco sníst, vynecháváte snídani, obědváte sušenky nebo večeříte pizzu, se stává. A v tom je ten problém. Jak jsme si vysvětlili v minulém díle, náš organizmus takovými prodlevami a následnými šoky trpí. Projevuje se to jak nežádoucím ukládáním tuků, tak i únavou, psychickou nepohodou, ovšem způsobujete si tím i problémy s vlasy a pletí.

Pokud opravdu chcete zhubnout a váhu si udžet, musíte si uvědomit, že váš organizmus potřebuje vyvážený příjem jídla pětkrát denně. To znamená přibližně každé tři hodiny. Jestli to někdy budou dvě a jindy čtyři, není problém. Víc by to být ale rozhodně nemělo! Pokud toto svému tělu dopřejete, odmění se vám. Budete mít víc energie, nebudete se cítit tak unaveně. A, samozřejmě, se to projeví na vašem vzhledu.

Tuto moc máte ve svých rukou. Vím, že ze začátku bývá těžké zvyknout si na režim v něčem, v čem jste ho doposud neměli. Ale nejedná se o žádnou zkostnatělost či usedlost. I když žijete a pracujete jakýmkoli způsobem, jíst pravidelně vás bude stát jen pár minut plánování denně. A to je to nejmenší, co můžete sama sobě věnovat. Postupně se vám (a zejména vašemu tělu) pravidelnost v jídle zalíbí a už na to nebudete muset tolik myslet.

Problém je, že naprostá většina z nás si ani neuvědomuje co a kdy jí. Nemyslíme na to. Jíme, až když úplně vyhladovíme, vymlouváme se sami před sebou, že nemáme čas. A nebo naopak, sníme kdeco. Dáme si jídel ne pět, ale osm. Nejsnažším způsobem, jak můžeme každá zjistit, co děláme špatně, je zapisovat si všechno, co sníme. Můžete mít dojem, že to není zapotřebí, ale věřte, že pokud máte problém s kily navíc, děláte něco špatně. A po týdnu zapisování budete překvapená, co všechno vám zápisník ukáže. To předpokládá, že budete sama k sobě upřímná, ale to už považuji za samozřejmost.

Takže vám radím, zapisujte si svůj jídelníček a buď zjistíte, že jíte hrozivě málo, nebo mnohem víc, než je nutné, nebo že váš jídelníček není vyvážený. A o tom, jak ho vyváženým udělat, si řekneme v dalším pokračování.

20.11.2007 12:00| autor: Katka Landlová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist