Dostaň se do formy: Vyskákej si super postavu!

Chceš posílit a zpevnit boky, stehna, lýtka a zadeček? Nemáš čas chodit do posilovny, ale přesto bys pro sebe ráda něco udělala? Vyzkoušej staré dobré švihadlo! Výsledky se dostaví už po týdnu pravidelného skákání. No, není to super?

Cvičit se švihadlem můžeš prostě kdykoliv a hlavně kdekoliv. Nestojí tisíce jako drahé cvičební stroje, které ve finále slouží jen jako věšák na prádlo. Vejde se v podstatě všude, takže odpadají veškeré problémy s jeho uklízením. Není potřeba nějaká složitá příprava, stačí ho jen vzít a jde se skákat!

Nevíš, jak začít? Nevíš, jak vůbec skákat? Tady je 10 minutový workout, u kterého si poctivě zacvičíš a nevynecháš žádnou problémovou partii.

Rady pro začátečníky

Ke správnému skákání potřebuješ vhodně dlouhé švihadlo. To znamená, že když si stoupneš na jeho střed, konce by ti měly dosahovat do výšky ramen.  Pro osoby kolem 150 – 170 cm je vhodné zhruba 2,5 metrové švihadlo. Na trhu jsou dnes různé typy švihadel s různými druhy držadel. Je jedno, jaký druh použiješ. Důležité je, aby ti materiál držadel v ruce neklouzal. Musí se dobře a pohodlně držet tak, aby nezpůsobovala zbytečné puchýře a otlaky. Švihadlo dnes koupíš naprosto všude. Pokud chceš však skákat opravdu dobře a pravidelně, zajdi si do obchodu se sportovními potřebami, dobře ti tam poradí. Cena se pohybuje od 50 do cca 300 korun. Důležitá je také vhodná obuv. Nikdy neskákej naboso. Před skákáním ideálně nazuj boty vhodné pro běžce. A kde vůbec skákat? Nejlépe na měkčím povrchu. Na tvrdém zemi dostávají zabrat naše klouby. Takže, čím měkčí povrch, tím více ochráníš klouby. Skákat můžeš venku na trávníku, odpružené podlaze v tělocvičně, dřevěné plovoucí podlaze nebo na koberci a PVC.

Jak skákat?

Ideální doba na skákání je 15 – 20 minut denně. Pro začátečníky je vhodná doba kratší zhruba 5 – 10 minut denně. Před skákáním je důležité protáhnout si celé tělo a především nezanedbat oblast kolem lýtek. Během skákání je dobré hlídat si tepovou frekvenci, která by neměla překročit 75% tepového maxima. Naše tělo by se při skákání nemělo dostat do fáze, kdy už vážně nemůže. Při skákání by se nohy měly odlepit od podložky pouze 3 – 5 cm, ramena by měla být uvolněná a lokty přitažené k tělu. Švihadlo se otáčí pouze za pomocí zápěstí a loktů, nejedná se o pohyb celých paží.

Na co všechno je skákání dobré?

  1. Zlepší kondici a vytrvalost
  2. Pozitivně působí na správnou koordinaci těla
  3. Procvičí celé tělo – zapojí se všechny důležité svaly (nohy, zadeček, břicho, ruce, prsa, záda)
  4. Pravidelným cvičením se posilují i šlachy a klouby
  5. Spaluje velké množství kalorií (za hodinu při něm spálíš cca 600 kcal a trénovaní jedinci dokonce až 800 kcal a to se počítá, no ne?)

Tak co říkáš? Napadlo tě někdy, že s hračkou z dětství můžeš formovat postavu? Motivoval tě článek k tomu, že to aspoň vyzkoušíš? Nebo už dávno víš, jak je švihadlo super a cvičíš pravidelně? Napiš nám komentář pod článek!

A pokud nevíš, jaké pořídit, tak se podívej do naší fotogalerie, kde najdeš přehlídku švihadel i s cenami a místem, kde je pořídíš.

Foto: Thinkstockphotos.com

5.5.2015 6:00| autor: Tereza Čistecká

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist